×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بازگشت محدودیت‌ها، راه چاره بی‌اعتنایی به دستورالعمل‌های بهداشتی

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا، اظهار کرد: پیش از این تنها از افراد بدحال بستری نمونه‌گیری کروناویروس انجام می‌شد اما اکنون از بیماران سرپایی نیز که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند، نمونه‌گیری می‌شود بنابراین تعداد بیشتری از مبتلایان شناسایی می‌شوند و تعداد مبتلایان به کروناویروس افزایش می‌یابد.

وی افزود: رفع محدودیت‌ها نیز یکی دیگر از دلایل افزایش آمار ابتلا به کروناویروس بوده است. مقرر شده بود این محدودیت‌ها به صورت هوشمند رفع شود یعنی فاصله‌گذاری هوشمند رعایت شود اما متاسفانه اصناف و ادارات، فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نکردند و مواردی که متعهد شدند را انجام ندادند.

سلمان‌زاده گفت: مردم نیز فکر می‌کنند که رفع محدودیت‌ها، به معنی کنترل بیماری بوده است و به خیابان‌ها آمدند؛ در صورتی که هنوز توصیه اصلی، ماندن در خانه است و باید تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند.

وی بیان کرد: برای کنترل این شرایط باید از هر طریقی از مردم خواست که این مساله را جدی بگیرند و در خانه ماندن را رعایت کنند و در صورت خروج ضروری از منزل، آداب تنفسی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر توصیه مجامع بهداشتی، افزایش شناسایی بیماران و قرنطینه آن‌ها و قطع زنجیره انتقال ویروس است.

وی اظهار کرد: متاسفانه با اصناف و اداراتی که به دستورالعمل‌ها عمل نمی‌کنند، برخورد نمی‌شود در حالی که باید با این گونه اصناف و ادارات برخورد جدی شود تا باعث انتقال بیماری به دیگران نشوند.

سلمان‌زاده گفت: دستورالعملی که برای ادارات و اصناف وجود دارد دو طرفه است و هم از ابتلای صاحبان اصناف و هم ارباب رجوع محافظت می‌کند و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل‌ها، هم خودشان و هم ارباب رجوع آلوده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در نهایت اگر برخورد با این اصناف و ادارات و آموزش مردم تاثیرگذار نباشد، بازگشت محدودیت‌ها راه چاره است و باید تعطیلی برخی اصناف پرخطر و با خطر متوسط و محدودیت‌های تردد در شهر، اعمال شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.