×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
غربالگری و شناسایی معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در خوزستان

دکتر سید محمد علوی در حاشیه نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد: این جلسه به منظور غربالگری و نمونه‌گیری از معتادان متجاهر تحت پوشش مراکز کاهش آسیب اجتماعی ثابت و سیار برگزار و پس از بررسی موضوع، مقرر شد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به انجام نمونه‌گیری معتادان متجاهر مراکز کاهش آسیب اجتماعی ثابت و سیار اقدام کند.

وی افزود: با انجام غربالگری، افراد در صورت ابتلا به کرونا به مراکز درمانی منتقل و خانواده‌های آنها نیز غربالگری می‌شوند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بیماری کووید ۱۹، اگر نتیجه نمونه‌گیری فردی مثبت باشد؛ تحت درمان قرار می‌گیرد تا از انتقال بیماری از سوی این افراد به جامعه جلوگیری شود.

وی با اشاره به چگونگی نمونه‌گیری از معتادان متجاهر، بیان کرد: با مراجعه نیروهای بهداشتی به مراکز کاهش آسیب اعتیاد و یا مراکز گذری ثابت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سازمان بهزیستی، نمونه‌گیری با رعایت دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

علوی ادامه داد: در نوع دیگر، نمونه‌گیری به صورت فعال انجام می‌شود و نیروهای بهداشتی به پاتوق‌های معتادان متجاهر مراجعه می‌کنند و نمونه‌گیری از این افراد انجام می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: هدف از انجام این طرح، افزایش غربالگری و شناسایی موارد مثبت و درمان سریع این افراد است تا چرخه انتقال ویروس قطع شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.