×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
پیگیری جدی طرح‌های “اقدام ملی مسکن” و “مسکن مهر” در سال جاری

غلامرضا شریعتی در حاشیه اولین نشست شورای مسکن استان در سال ۹۹ که امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۹ دو هدف اصلی در حوزه مسکن استان دنبال خواهد شد؛ یکی از این اهداف بحث طرح اقدام ملی مسکن و مساله دیگر بحث مسکن مهر در خوزستان است که امسال به صورت جدی پیگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن به مسکن اولی‌ها و با ضوابط مشخص اختصاص داده می‌شود، افزود: این طرح جزو سیاست‌ها و وعده‌های رییس جمهور در دور دوم انتخابات بود و از این رو با جدیت پیگیر ساخت و اجرای آن در خوزستان هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در فاز اول این طرح قرار است کار ساخت ۷ هزار و ۷۰۰ واحد را در ۲۰ شهر استان آغاز کنیم. زمین برای اجرای طرح از سوی دولت اختصاص داده می‌شود و در این زمینه تا کنون ۱۰۰ هکتار برای اجرای طرح اختصاص داده شده است.

شریعتی با اشاره به شرایط طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: اجاره‌ زمین این واحدها به صورت ۹۹ ساله و کار ساخت آن‌ها توسط بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های ذیربط در استان خوزستان اجرایی خواهد شد. هزینه ساخت واحدها نیز به صورت اقساط ۵ ساله و با سود کم دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساخت برخی از این واحدها پیمانکار تعیین شده است و برخی از واحدها نیز در مرحله تعیین پیمانکار هستند و امیدواریم پس از مشخص شدن پیمانکار، روند ساخت آن‌ها به سرعت در استان اجرایی شود.

استاندار خوزستان در خصوص بحث مسکن مهر خوزستان نیز خاطرنشان‌کرد: تعداد بسیار زیادی مسکن مهر نیمه کاره در خوزستان وجود دارد که در سال ۹۸ بیش از ۵ هزار واحد از آن‌ها به اتمام رسید و به متقاضیان تحویل داده شد. امسال نیز در برنامه داریم ۷ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و به متقاضیان واگذار کنیم تا تقریبا وضعیت مسکن مهر در خوزستان به صورت کامل تعیین تکلیف شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.