×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
خوزستان همزمان با شیوع کرونا وارد فاز اول بیماری روده‌ای شد

فرهاد صفدری در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان و نشست خبری، اظهار کرد: حجم آب مورد نیاز اهواز در بسیاری از نقاط با افت فشار و کمبود مواجه است.

وی افزود: وقتی پمپ‌ها هم‌زمان کار می‌کنند و در عین حال شبکه فاضلاب اهواز فرسوده و پوسیده است، باعث ورود آلودگی‌های احتمالی به داخل شبکه می‌شود و یکی از تبعات آن شکایت‌های مردمی از بوی بد فاضلاب است.

مدیر گروه سلامت محیط کار بهداشت تصریح کرد: هم‌زمان با کووید ۱۹ وارد فاز اول بیماری روده‌ای شدیم بنابراین باید به رعایت نکات بهداشتی بیش از هر زمان دیگری توجه ویژه داشته باشیم.

صفدری عنوان کرد: از مسئولان آبفا تقاضا داریم که به رفع کمبود حجم آب مصرفی و همچنین بهبود جنبه‌های زیباشناختی آب مثل رفع کدورت و بوی بد آب روی بیاورند تا مردم به منابع غیرمطمئن برای تأمین آب شرب روی نیاورند.

وی یادآور شد: در برخی مناطق بالا زدگی فاضلاب هم داریم که در صورت انجام نشدن وظیفه‌های قانونی از سوی آبفا مراکز بهداشت موظف به پیگیری حقوقی هستند.

مدیر گروه سلامت محیط کار بهداشت در خصوص مشکلات آب شرب منطقه عین دو گفت: گزارش فوری وضعیت سلامت آب استان به معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارائه شده و در بسیاری از مناطق اهواز هم در بدنه آب (حجم آب) و هم در زمینه فاضلاب نگرانی جدی وجود دارد.

صفدری اضافه کرد: وجود بوی فاضلاب در نقاط متعدد می‌تواند ناشی از کمبود بدنه آب (حجم) و فعالیت پمپ‌ها باشد، از جمله مسائلی هستند که باید هرچه سریع‌تر حل شوند.

وی در پایان در خصوص فعالیت زباله گردها در اهواز گفت: این موضوع نیز باید فوری از سوی شهرداری تعیین تکلیف شود؛ بهداشت به عنوان نهاد دارای وظایف مشخص در این زمینه است و موضوع را در مجامع قضائی و همچنین ستاد استانی کرونا مطرح کرده است.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.