×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دزفول در عرصه سلامت و اقتصاد نیز «مقاومت» را معنی کرده است

امید بن عباس عصر دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ۴ خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول در محل مصلای امام علی (ع) اظهار کرد: امروزه جنس مقاومت در برخی از عرصه‌ها تغییر کرده است و در عرصه‌های سلامت و اقتصاد نیز شاهد مقاومت هستیم.

وی با بیان اینکه دزفول در تمام زمینه‌های مقاومت حرفی برای گفتن دارد، افزود: در این شرایط کرونایی، کمبود پوشش حفاظت فردی کادر درمان جز اولین نیازهایی بود که کشور با کمبود آن مواجه شد اما یک شرکت دانش‌بنیان در دزفول با روحیه مقاومت و حمایت‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها، خط تولید خود را به تولید پوشش حفاظت فردی کادر درمان تغییر داد و اکنون تولیدهای این شرکت نیاز تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی را در غرب و جنوب غرب کشور تأمین می‌کند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به اصابت موشک و خمپاره‌های فراوان در دوران دفاع مقدس در دزفول نیز اشاره کرد و گفت: هر کدام از آن موشک‌ها امروزه یک فرهنگ مقاومت در دزفول شکل داده است به گونه‌ای که در تمام این ۴۰ سال در حوزه‌های مختلف این مقاومت تبلور یافته است؛ بنابراین نباید در برنامه‌های ویژه چهارم خرداد فقط به موشک‌ها و حملات دشمن پرداخته شود و از سایر ظرفیت‌های دزفول مغفول بمانیم.

بن عباس با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دزفول، عنوان کرد: دزفول در زمینه تولید گوشت مرغ در رتبه نخست و در زمینه تولید گوشت قرمز در رتبه دوم استان خوزستان قرار دارد ضمن اینکه در زمینه تولید برنج، گندم، کلزا و سایر محصولات استراتژیک نیز از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی به توقف صادرات و واردات بسیاری از محصولات و اقلام در سراسر دنیا به دلیل کمبود مواد غذایی ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی در این دوران نمود بیشتری دارند؛ لذا لازم است معرفی این ظرفیت‌های دزفول به مناسبت چهارم خرداد در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به تقارن چهارم خرداد با عید سعید فطر، تصریح کرد: امسال باید نگاه متفاوتی به برنامه‌های چهارم خرداد داشته باشیم و برنامه‌های متناسبی با این دو مناسبت تبیین و اجرا شوند. ضمن اینکه با همکاری صداوسیمای خوزستان برنامه‌های مختلفی به مناسبت چهارم خرداد در سطح رسانه ملی خواهیم داشت.

بن عباس ادامه داد: کمیته‌های تخصصی ستاد چهارم خرداد دزفول ظرف یک هفته برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند تا پس از جمع‌بندی و ساختار سازی برنامه‌ها، ستاد استانی چهارم خرداد را با حمایت استاندار تشکیل دهیم و بتوانیم یک جلسه با حضور تمام افراد مؤثر را در سطح استان به منظور ارائه نیازمندی‌ها و رفع مشکلات تشکیل دهیم.

وی از همکاری مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان تقدیر کرد و گفت: لازم است با تولید برنامه‌های متعدد از قبیل سریال، مستند و گزارش ظرفیت‌های متنوع و متعدد دزفول در صداوسیما بیش‌ازپیش منعکس شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول خواستار حمایت‌های مالی از سوی شهرداری‌ها، خیران و فعالان اقتصادی شهرستان به منظور تأمین یک ردیف بودجه برای معرفی ظرفیت‌های دزفول در سطح ملی شد و افزود: پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دزفول نیازمند عزم همگانی است.

بن عباس در پایان از تلاش برای تقویت زیرساخت‌های رادیو شهری دزفول خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا با همکاری صداوسیمای مرکز خوزستان، سیمای دزفول را راه‌اندازی کنیم‌.

شهرستان دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما قرار گرفت.

به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری، روز دزفول در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد.

مردم دزفول در دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۶۰۰ شهید و بالغ‌بر ۴۰۰۰ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر جانباز موشکی، ۷۰۰ نفر جانباز اعصاب و روان، ۳۵۰ نفر جانباز شیمیایی، ۲۰ نفر قطع نخاع و ۱۵۰ نفر جانباز قطع عضو هستند.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.