×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حفر ۱۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز جدید در کشور

بابک زنگنه در توضیح بیشتر در این باره اظهارکرد: این چاه‌ها شامل هفت حلقه توسعه‌ای/ توصیفی و هشت حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی افزود: از این چاه‌ها ۱۴ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یک حلقه در قالب پروژه‌ای تکمیل و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

زنگنه متراژ حفاری در این مدت را هشت هزار و ۸۵۴ متر عنوان و اظهار کرد: در مدت مذکور ۲۰ مورد عملیات جابه‌جایی دکل‌های حفاری در موقعیت‌های عملیاتی انجام شد که شتاب بخشی در این کار نقش موثری در کاهش زمان حفاری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت ملی‌حفاری ایران، وی با اشاره به اینکه از مجموع ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی ناوگان شرکت در مدت مذکور ۵۹ دکل در چرخه عملیات قرار داشته است، در زمینه خدمات یکپارچه جانبی حفاری، گفت: در بخش عملیات ویژه در یک ماه نخست سال ۶۰۲ متر حفاری افقی و جهت‌دار و ۱۷۳ متر مغزه‌گیری با ایجاد سه حفره محقق شد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی‌حفاری ایران افزود: بر اساس گزارش مدیریت‌ها همچنین در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری انجام ۲۰ مورد عملیات نمودارگیری، ۲۵ مورد نمودارگیری از سیال و ۱۳ مورد چاه‌پیمایی صورت پذیرفت.

زنگنه اظهار کرد: در مدیریت خدمات فنی حفاری نیز ۲۲ مورد عملیات لوله مغزی سیار، ۲۶ مورد آزمایش چاه با ساق مته، سه مورد عملیات ویژه حفاری با هوا، سه مورد عملیات ویژه به روش حفاری فروتعادلی، ۲۹ مورد لوله‌گذاری چاه، دو مورد نصب آویزه و هشت مورد آزمایش بهره‌دهی چاه گزارش شده است که این خدمات تخصصی به چاه‌های در دست حفاری و یا در حال بهره‌برداری ارایه می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.