×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خسارت ۵۰ میلیاردی کرونا به مراکز فرهنگ‌وهنر خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به ارائه برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش فرهنگ‌وهنر در بحران شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: حدود ۴۷ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان به مراکز فرهنگی و هنری خوزستان (بخش خصوصی) در بحران شیوع کرونا آسیب وارد شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه ۱۶۰ موسسه و مجتمع فرهنگی با ۳۲۰ نفر شاغل از زمان وقوع بیماری کرونا متضرر شده‌اند، افزود: میزان خسارت وارد شده به موسسات و مجتمع‌های فرهنگی خوزستان ۸۶۰ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: به ۵۷۳ کانون تبلیغات و آگهی با بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر شاغل حدود ۱۲ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

جوروند به آسیب وارد شده به ۶۰ مرکز انتشاراتی (ناشر) به مبلغ۴۴۰ میلیون تومان اشاره کرد و اذعان داشت: ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۸۰ مرکز خدمات چاپی و به پنج مرکز پخش و توزیع کتاب و کالاهای فرهنگی ۱۷۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه این خسارت‌ها به‌صورت وارده و عدم‌النفع بوده است اضافه کرد: خسارت وارده به مجموعه‌های فرهنگی ۱۵ میلیارد و ۸۷۶ میلیون تومان و خسارت عدم‌النفع ۲۰‌میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان بوده که جمع کل آنها ۳۶ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین به تشریح برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش هنری خوزستان اشاره و عنوان کرد: چهار خانه مد و لباس، ۲ استودیو ضبط صدا، ۱۵ سالن تئاتر و سینما، ۲۰ تماشاخانه، ۱۸۵ آموزشگاه آزاد هنری و سینمایی، یک هنرستان آزاد، ۱۰ نگارخانه، ۲۰ موسسه تولید فیلم و فیلمسازی و همچنین ۱۶ کنسرت، ۲۵۰ ویدیو کلوپ و گیم‌نت، سه انجمن سینمای جوان استان و ۲۰ موسسه تک منظوره هنری در خوزستان از شیوع بیماری کرونا متضرر شده‌اند.

وی مجموع بخش‌های هنری آسیب دیده را ۵۴۶ واحد بیان کرد و ادامه داد: جمع کل خسارت‌های وارد شده به این بخش ۱۰ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان است.

جوروند عنوان کرد: ۳۳۳ رسانه و تولید محتوای دیجیتال شامل ۱۱۴ خبرگزاری و پایگاه خبری با ۲۵۰ نفر شاغل و ۲۱۹ موسسه مطبوعاتی با ۶۵۷ نفر شاغل از زمان وقوع ویروس کرونا در استان دچار خسارت ۲ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان شده‌اند.

وی ابراز کرد: مجموع بخش‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال (بخش خصوصی) ۲ هزار و ۴۲۲ واحد، مجموع شاغلین هفت‌هزار و ۷۵ نفر، میزان خسارت وارده ۲۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان، خسارت عدم‌النفع ۲۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون است که مجموع کل خسارت‌ها ۴۹ میلیارد و ۹۶۲ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان به تشریح خسارات وارده به مراکز فرهنگی و هنری دولتی پرداخت و گفت: علاوه بر خسارات وارد شده به مراکز فرهنگی و هنری بخش خصوصی ۹۱۴ میلیون تومان به ۴۴ مرکز دولتی خسارت وارد شد و مجموع خسارت به بخش خصوصی و دولتی به ۵۰ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.