×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
ضرورت استفاده از نیروهای بومی در کارخانه لاستیک‌سازی و کشت‌وصنعت گتوند

غلامرضا شریعتی شامگاه (جمعه ۵ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از شهرستان‌های شوشتر و گتوند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر مشکلات آیلند و زیرگذر شهر شهید شرافت شوشتر بررسی و برای رفع آن به مدیرکل راهداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان دستورات لازم داده شد و امیدواریم امسال بتوانیم این پروژه‌ها را آغاز کنیم.

استاندار خوزستان به بازدید از کارخانه لاستیک‌سازی خوزستان در شهرستان گتوند اشاره کرد و افزود: این کارخانه با ۵۰ نفر نیرو در آستانه تعطیلی بود ولی با کمک بخش خصوصی رونق پیدا کرده و در حال حاضر با ۲۸۰ نفر پرسنل در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلف این کارخانه گسترش پیدا کرده و تنوع تولید آن هم افزایش یافته است اضافه کرد: بنا شده زمینه لازم برای احداث کارخانه تایرسازی هم ایجاد شود.

شریعتی تصریح کرد: سعی ما بر این است که از واردات تیوپ و لاستیک جلوگیری کنیم که اگر محقق شود، کارخانه تعهد کرده با فعالیت در سه شیفت و افزودن حداقل ۷۰ نفر دیگر به پرسنل خود، تمام نیازهای کشور را در این زمینه تامین کند.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش ما بر این است که این مهم به سرانجام برسد اذعان داشت: همچنین بنا شده زمینه احداث کارخانه تایرسازی را از طریق صندوق توسعه سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

 استاندار خوزستان به بازدید از مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی گتوند اشاره کرد و ادامه داد: این مجمع جزء پادگان‌هایی بوده که از طرف استانداری به شرکت نصر میثاق واگذار شده و در حال حاضر به کشت گندم، کلزا، پرورش زنبورعسل و دامداری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه بنا شده پنج‌هزار هکتار از گلخانه این مجتمع طی ۲ ماه آینده افتتاح شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ هزار هکتار آن به بهره‌برداری می‌رسد ابراز کرد: این گلخانه ۵۰ هزار هکتار است که تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

شریعتی با اشاره به اینکه همچنین مقرر شده یک‌هزار دام در این مجتمع تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار دام افزایش پیدا کند یاد آور شد: همچنین در این مجتمع کشت نخیلات و درختان مورد استفاده در صنعت چوب در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا یک مقدار مشکلات آب وجود دارد که طی جلسات گرفته شده بنا شد سازمان آب و برق خوزستان برآوردهای لازم را داشته باشند و طی جلساتی در استانداری تصمیمات لازم برای حل مشکلات احتمالی اتخاذ شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: تاکید ما بر این است که هم برای لاستیک‌سازی و هم مجتمع کشت‌وصنعت شهید باغبانی از نیروهای بومی استفاده شود تا بتوانیم با استفاده از نیروهای جوان منطقه رونق و افزایش تولید را در سال جهش تولید در کشور محقق و فراهم کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.