×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
رکورد تولید ۸۰ هزار تن محصولات آلیاژی و خاص در فولاد اکسین خوزستان

بهرنگ اهدایی بیان کرد: فولاد اکسین خوزستان تنها تولید کننده ورق عریض فولادی در ایران و خاورمیانه بوده و ماهیت تاسیس و اصلی ماموریت این شرکت رفع نیازهای صنایع استراتژیک کشور از قبیل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

وی افزود: این شرکت پارسال با تغییر سبد محصولات خود از تولید ورق تجاری به ورق آلیاژی و خاص، گامی موثر در مسیر اصلی و رسالت واقعی خود یعنی تولید ورق API برای ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط‌های شیرین و ترش و نیز ورق آلیاژی به ویژه در حوزه ساخت صنایع مخازن، برداشت.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: پارسال با توجه به تغییر سبد محصولات و روش خاص تولید، مهندسان این شرکت موفق شدند علاوه بر تنوع محصولات از نظر کمی و کیفی ، تولیدات را نیز افزایش داده و با ادامه این روند در امسال شاهد تولید محصولات خاص مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور هستیم.

وی گفت: از ۸۰ هزار تن تولید در فروردین امسال حدود ۴۰ هزار تن ورق API  بوده که از این میزان ۲۶ هزار تن مربوط به پروژه استراتژیک خط انتقال نفت گوره به جاسک از نوع ورق API بوده و با توجه به نیاز دیگر صنایع کشور ، امسال نیز با همین جدیت این رشد تولید ادامه خواهد داشت تا شرکت فولاد اکسین پاسخگوی نیاز صنایع خاص و حساس و استراتژیک کشور باشد.

اهدایی بیان کرد:  در سال ۱۳۹۸ در کنار شرکت فولاد خوزستان یک حرکت برنامه‌ریزی شده در خصوص سفارش گذاری و تولید برنامه‌های صادراتی اجرا شد که نتیجه آن افزایش صادرات به کشورهای اروپایی با یک بازخورد خیلی خوب بود و امسال نیز ضمن حفظ روند صادراتی پارسال شاهد افزایش آن و ارز آوری بیشتری برای کشور خواهیم بود.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: اکنون از مواد اولیه تا تولید ورق و لوله را متخصصان مجرب داخلی توانسته‌اند بومی سازی کنند و تمامی این تولیدات به صورت کامل تحت

استانداردهای بین‌المللی با کیفیت بسیار بالای درحال تولید انبوه است.

شرکت فولاد اکسین خوزستان سالانه بیش از ۷۷۷ هزار تن انواع ورق فولادی را تولید کرده است.

طرح گوره به جاسک انجام پروژه خط انتقال نفت خام از جنوب غربی ایران به جنوب شرقی ( گوره به جاسک) به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر با نیاز ۳۶۶ هزار تن ورق است. این طرح انتقال نفت یک بسته کامل شامل پروژه های ساخت یک خط لوله و هشت ایستگاه در مسیر آن، ساخت ۲۰ مخزن به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه و ساخت تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

طرح گوره به جاسک قرار است یک هزار کیلومتر لوله ۴۲‌ اینچ مورد استفاده قرار گیرد که به این منظور قراردادی بین نفت ، فولاد اکسین و شرکت های لوله سازی منعقد و بخش عمده ای از ورق های مورد نیاز تولید شده است .

ورق عریض فولادی گرید (CK۴۵c) از نوع ورق های وارداتی کشور بوده که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تامین نیاز مصرف کنندگان صنایع معدنی، ماشین آلات و ابزارهای صنعتی ، قطعات یدکی مورد استفاده در موتور خودرو و سیستم های حمل و نقل تولید شد که باعث جلوگیری از خروج ارز قابل توجهی در کشور می شود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین کننده صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را در اهواز آغاز کرد و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خاص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می‌دارد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.