×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فعالیت هنرمندان خوزستان در مقابله با کرونا/ اقدام طراحان مد و لباس در تولید اقلام بهداشتی

محمد جوروند به تشریح فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جهت مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۸۳ پویش و فعالیت مجازی در خصوص مقابله با ویروس کرونا در تمام شهرستان‌های خوزستان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشنواره شعر استانی طنز کرونانه در اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: پویش کتابخوانی «در خانه می‌مانیم» ویژه باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، شعرخوانی شاعران به‌عنوان چامه ایرانی به‌صورت آنلاین از جمله فعالیت‌های مجازی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خوزستان در شهرستان اهواز بوده است.

وی به فعالیت‌های مجازی اجرا شده در بهبهان اشاره کرد و افزود: نخستین جشنواره مجازی شاهنامه‌خوانی و نقالی با موضوع «شکست کرونا»، جشنواره اجرای موسیقی زنده در فضای مجازی با موضوع «در خانه بمانیم»، نخستین جشنواره مجازی فیلم و عکس استانی با موضوع «مبارزه با کرونا» و جشنواره مجازی دوبله و دابسمش با موضوع «در خانه بمانیم» از جمله جشنواره‌های برگزار شده در این شهرستان است.

جوروند جشنواره شعر عربی «السجع فی زمن الکورونا» در حمیدیه را از دیگر فعالیت‌های مجازی برگزار شده عنوان کرد و اذعان داشت: جشنواره شعر استانی طنز کرونانه، جشن بزرگ مجازی «انتظار» با اجرای تئاتر طنز و اولین جشنواره مجازی استانی کاریکاتور با محوریت بیماری کرونا و با نام «کروناتور» در شهرستان شوشتر برگزار شد.

وی اضافه کرد: مسابقات و جشنواره‌های مختلفی در حوزه موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی و همچنین پویش‌های مجازی سیزده به‌در، ختم قرآن و نمایش‌های کوتاه در شهرهای مختلف استان برگزار شد که با استقبال بسیاری از مردم همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در پویش «احسان مالکین» کرایه مراکز فرهنگی توسط این اداره‌کل بخشیده شد عنوان کرد: برگزاری مسابقه مجازی رهروان شهید سلیمانی، طرح بزرگ مشاوره قرآنی و همچنین تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای توسط هنرمندان خوزستانی و تهیه برنامه رادیویی نمایشنامه‌خوانی در صدای استان از دیگر فعالیت‌های مجازی ویژه اجرا شده در این ایام بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۵۱ پویش و فعالیت مجازی و حضوری توسط این اداره‌کل برگزار شده است ابراز کرد: به‌منظور حفظ سلامت کارکنان و مقابله با شیوع بیماری کرونا، بیش از ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده تهیه و میان کارکنان این اداره‌کل توزیع شد.

جوروند خاطر نشان کرد: از زمان اعلام ورود ویروس کرونا به کشور و به‌تبع آن به استان خوزستان، اداره‌کل و کلیه ادارات تابعه شهرستان، مراکز فرهنگی، هنری و تالارها به دفعات و به‌صورت مستمر ضدعفونی شده‌اند.

وی اظهار داشت: در ۲۸ شهرستان خوزستان بسته‌های بهداشتی از جمله گان، دستکش و ماسک توسط هنرمندان استان تولید و در مناطق محروم و همچنین میان کارکنان شهرداری و جایگاه‌های سوخت توزیع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های بخش نرم‌افزاری حوزه فرهنگ و هنر، در حوزه سخت‌افزاری نیز فعالیت‌های خوبی به انجام رسیده که طراحان مد و لباس خوزستان از ۲۰ اسفند تاکنون فعالیت‌هایی در حوزه تولید اقلام بهداشتی داشتند.

وی به بازدید خود از تولیدکنندگان ماسک، گان و لباس پرستاران اشاره کرد و افزود: نماینده‌های طراحی مد و لباس خوزستان در پارلمان بانوان استان با راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت اقلام بهداشتی کمک زیادی به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی برای مبارزه با این بیماری کرده‌اند.

جوروند از ارائه نمایش طنز و کنسرت توسط هنرمندان با کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خوزستان به‌صورت مجازی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: نمایشگاه نقاشی و گرافیک با موضوع در خانه بمانیم و مسابقه اتحاد ملی در شکست کرونا در حوزه نقاشی، عکس، شعر و متن نیز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به همه‌گیر بودن کرونا موظف بودیم برای همه شهرستان‌های خوزستان چنین جشنواره‌ها و مسابقه‌هایی را تعریف کنیم گفت: در فضای واقعی جشنواره به قشر خاصی اختصاص می‌یابد ولی در بحث کرونا جامعه هدف ما کلیه مردم خوزستان هستند و به همین خاطر در حوزه‌های مختلف اقدام کردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.