×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتخاب شهردار جوان،انقلابی و از بدنه شهرداری  و دعوت از قرارگاه خاتم الانبیا برای توسعه و عمران شهر اهواز دو دستاورد مهم شورای پنجم اسلامی شهر اهواز است

در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

قانون در اصل هفتم نیز شوراها را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است.طبیعی است وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول کلی خود شورا را به عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده در اصول بعدی بیشتر به آن توجه کند بر همین اساس فصل هفتم این قانون به شوراها اختصاص یافته است. در این فصل طی اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگی انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شده است.

در ُآستانه روز نهم شورا به عنوان روز شوراها با سید ناصر موسوی نژاد عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز و رییس کمیسیون خدمات شهری این شورا به گفتگو نشسته ایم که از نظرتان می گذرد.

عضو شورای شهر شهر اهواز در پاسخ به این سوال که بعد از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و توصیه جوانگرایی؛ شاهد انتخاب شهردار جوان اهواز بودید به عنوان عضو شورای شهر در خصوص این انتخاب چه نظری دارید گفت:گام اول قبل از اینکه بحث مدیریت جوان مطرح شود، آن است که شایسته و شایستگی را تعریف کنیم.

وقتی این تعریف درست ارائه شود تازه می‌توانیم بگوییم یکی از معیارهای شایستگی برای مدیریت، انرژی جوانان است اما در برخی از پست های مدیریتی، تجربه افراد مقدم‌تر است و باید از صاحب تجربه ای استفاده کرد که بین نظر و عملش شکاف وجود نداشته باشد؛

گاهی باید از مجرب هایی استفاده کرد که با تجربه، کارآزموده و امتحان پس داده هستند. اما بعضی وقت ها در کنار این تجربه و شایستگی، ما نیاز به یک انرژی جوانانه داریم.اینجاست که باید بستری فراهم کنیم که هردوی این عوامل کنار هم باشند.

در بحث کلان‌تر، باید این حقیقت را پذیرفت که جوان‌ها یک کشور انقلابی را بهتر اداره می‌کنند. جامعه‌ای که هدف و نگرش دیالکتیکی غایت مدار دارد با یک مدیریت جوان بهتر به استقبال تغییر وضع موجود می‌رود چرا که مدیر جوان، محافظه کار نیست.

مدیران پیر معمولاً به آلبوم‌های خودشان رجوع می کنند درحالی که یک مدیر جوان درحال ساختن آلبوم خود است. بنابراین قطع نظر از جزئیاتی که گفتم، مدیریت در کشور باید جوان و سرزنده باشد. این جوان‌گرایی در مدیریت جنگ به خوبی نمود پیدا کرد و  فرماندهی اکثر عملیات ها به دست همین جوانان بود.

اما فرق آن جوانان با جوانان امروز در این است که به آنها فرصت حضور داده شد. فکر نکنید جوانان آن زمان افراد خاصی بودند، خیر؛ متأسفانه ما امروز فرصت در اختیار جوانانمان قرار نمی‌دهیم چرا که فرصت‌ها قبضه شده است. ممکن است جوانی انگیزه و آگاهی داشته باشد اما فرصت نداشته باشد. این فرصت باید توسط متولیان به جوانان داده شود.که الحمدلله اعضای محترم شورای شهر به این امر مهم جامه عمل پوشاندند

این عضو شورای شهر اهواز در خصوص  عملکرد شهردار جوان اهواز را در بحران های اخیر به ویژه بحران کرونا ویروس می گوید: خدا را شاکریم که انتخاب ما درست از آب در آمد و شهردار جوان توانست با تعامل بسیار خوب خود با نماینده ارشد دولت در استان وسایر دستگاههای دولتی،گروه های جهادی،نیروهای نظامی،انتظامی و قضایی در بحران اخیر کارنامه درخشان و قابل تقدیری از خود برجای بگذارد و از زحمات ایشان و همکاران شان بویژه پرسنل تلاش گر آتش نشانی،معاونت خدمات شهری شهرداری،شهرداران مناطق و سازمان آرامستانها و همکاری مطلوب شهروندان کمال تقدیر وتشکر داریم..

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهراهواز با اشاره به  مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای  پروژه های بزرگ عمرانی کلانشهر اهواز گفت: وجود نام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اهواز بارقه امیدی است در دل تمامی شهروندان ایجاد کرده، لذا ضمن تقدیر و تشکر از شهردار جوان وانقلابی وهمچنین تشکر ویژه از سردار شاهوارپور فرمانده دلیر و ارشد سپاه استان وهمراهی استاندار محترم که همگی در این امر خیر و بزرگ مساعدت نمودند.

از شهردار می خواهیم که چند پروژه بزرگ دیگری را مانند(زیرساخت آب های سطحی،زیرساخت آب خام فضای سبز،ساخت سلول پسماندصفیره،ساخت پل های فلکه سراه خرمشهر،خ پهلوان،فلکه کارگر،فلکه فرودگاه) تعریف و به دست توانمند قرارگاه بسپارند تا خدماتی شایسته مردم اهواز ارائه نمایند.

لازم به توضیح است که به نوبه خود از سرلشکر سلامی فرمانده محترم کل سپاه پاسداران و سردارمحمد فرمانده محترم قرارگاه خاتم بابت حضورشان در افتتاحیه دو پروژه اهواز تشریف فرما شدند تقدیر و تشکر می نمایم.

موسوی نژاد در پاسخ به این سوال که  شما از جمله اعضای شورای شهر هستید که به طور روزانه بازدید هایی را از مناطق محروم و پروژه های در حال اقدام و اجرای شهرداری دارید به همین دلیل خواستیم آخرین وضعیت اجرایی عمرانی و خدماتی شهرداری اهواز را از جنابعالی مطلع شویم گفت: تمرکز شورا و شهردارمحترم اهواز بر تکمیل پروژه های ناتمام  بوده است  تا با پایان دادن و بهره برداری از انها باعث خرسندی شهروندان گردند . پروژههایی مانند  پل های چندسطحی میدان شهید بندر،شهدای خادم سیدالشهدا،قطارشهری، مجموعه فرهنگسراها،جاده ساحلی کوی ملت تا شیبان و کارهای خدماتی دیگر مانند آسفالت ،لکه گیری چاله ها و ترمیم نوارهای حفاری شده توسط سازمانها ، شرکتهای خدمات رسان و تنوع در گونه های درختی و کاشت درختان بومی و مثمر در سطح شهر مانند نخل،انجیر معابد،گل کاغذی،برهان گلی،شیشه شور،تکوما،لگنوم،شمشاد،کاشت گل های فصلی در سطح گسترده ،واگذاری پارک متروکه سیاحت به بخش سرمایه گذاری و راه اندازی مجدد آن باعنوان پارک اقوام با پیشرفت فیزیکی بالای هشتاددر صد.

این عضو شورای پنجم شهر اهواز در خصوص نقش ثبات در مدیریت شهری را در توسعه کلانشهر اهواز معتقد است: پیشرفت شهر را در دو مقوله میدانم ؛انتخاب صحیح مدیران ، ثبات در مدیریت

انتخاب شهردار جوان،انقلابی و از بدنه شهرداری  و دعوت از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به توسعه وعمران شهر اهواز دو دستاورد مهم شورای پنجم اسلامی شهر اهواز است . باتوجه به وضع اقتصادی کشور و فعال بودن اکثر پروژه های عمرانی و تحقق  کل بودجه  سال۹۸  هر انسان منصفی باید زبان به تقدیر از شهردار انقلابی و جهادی اهواز بگشاید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.