×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خسارت میلیاردی کرونا بر پیکر صنایع دستی خوزستان

شکرالله قاسمی اظهار داشت: در بخش تولید صنایع دستی به ۲۹۹  صنعتگر خسارت وارد شده که میزان این خسارت  ۴۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال  برآورد شده است.

وی ادامه داد:  همچنین به ۹۸ فروشگاه صنایع دستی و بازارچه در حدود ۲۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال و به ۱۲ واحد آموزشی این حوزه نیز  ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به خسارت به پنج بنگاه صادراتی خوزستان بیان کرد:  بنگاه های اقتصادی  ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال متضرر شدند.

وی با اشاره به تعطیلی تمامی واحدهای عرضه و آموزش صنایع دستی در خوزستان  ادامه داد: صنعتگران در طول مدت شیوع کرونا از طریق فضای مجازی اقدام به فروش آثار و تولیداتشان کردند.

قاسمی بیان کرد: برای بازگشایی بازارچه ها و کلاسهای آموزشی نیز از صنعتگران درخواست شده است در سامانه سلامت ثبت نام و مجوز دریافت کنند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر گیرند.

وی بیان کرد: همچنین برای جبران خسارتهای وارده به صنعتگران با وزارتخانه مکاتباتی انجام شده است تا تسهیلاتی کم بهره برای آنان در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا  بیش از ۲ هزار صنعتگر در استان خوزستان در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند. در استان خوزستان سه بازارچه صنایع دستی شامل ۲ بازارچه در اهواز و یک بازارچه در شوشتر وجود دارد و مطالعات ۹ شهرستان  برای احداث بازارچه انجام شده است.

همچنین ۸۴ صنعتگر در خوزستان نشان ملی صنایع دستی دریافت کرده اند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.