×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اشغال تخت‌های بیمارستانی بیشتر، نگران‌کننده است

نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا ظهر سه شنبه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری به ریاست استاندار و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست گفت: تعداد بیمارانی که روزانه شناسایی میکنیم در حال افزایش است و این به واسطه این است که تعداد مراکزی که آزمایش و نمونه میگیرند از یک مرکز به سه مرکز ارتقا داده و بیماریابی را افزایش دادیم.

استاندار خوزستان افزود: پیش از این یک مرکز داشتیم و فقط از افرادی که نیازمند بستری بودند تست میگیرفتیم اما هم اکنون دو مرکز در اهواز و یک مرکز در دزفول در زمینه تست گیری فعال بوده و پایان هفته نیز یک مرکز دیگر راه اندازی میشود.

وی توضیح داد: ما هم اکنون از افرادی که علائم سرپایی هم داشته باشند تست میگیریم تا با جداسازی افراد آلوده میزان انتقال کاهش یابد.

شریعتی تصریح کرد: روزانه حدود ۴۰۰ تست انجام میشود و جا دارد روزانه بالای هزار تست در استان انجام شود تا کسانی را که اوائل علائم هستند جدا کنیم و امکان سرایت را به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: مهم این است که افراد آلوده سریع تر شناسایی شود و مراقبت ها به نحوی باشد که کمترین مرگ و میر را داشته باشیم.

شریعتی اظهار داشت: با یک تیم تخصصی که در استان تشکیل شد موفق شدیم نرخ مرگ و میر مبتلایان را کنترل نماییم البته تعداد افراد بستری از دویست نفر گذشته است که این امر هشداردهنده است و در صورتی که رفتار خود را اصلاح نکنیم با تعداد بیماران بستری بیشتری مواجه می شویم.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز هنر ما به این شکل بوده که با رعایت دستورالعمل‌ها تعداد افراد بستری کنترل شده بوده است و اگر مراقبت نکنیم با کمبود تخت آی سی یو و ونتیلاتور (دستگاه تنفسی) مواجه میشویم و نباید اجازه دهیم چنین شرایطی رخ دهد و می طلبد بیشتر رعایت کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: البته معیشت و اقتصاد هم مهم است اما باید دستورالعمل ها در فعالیت های اقتصادی رعایت شود و اصناف موظف هستند که پروتکل ها را رعایت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.