×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مردم همچنان نسبت به گردش ویروس، هوشیار باشند

دکتر نایب فدایی اظهار کرد: از زمان بازگشایی مشاغل کم‌ریسک و با ریسک متوسط، تجمع و رفت و آمد مردم بیشتر شده و بنابراین ممکن است در آینده نزدیک شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا باشیم.

وی در خصوص چگونگی محافظت کارکنان هنگام حضور در بازار، بیان کرد: کارکنان باید حتما از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند. همچنین باید مرتب دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند و فاصله حداقل یک و نیم متری باید بین کارکنان و مراجعه کنندگان رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: اگر این الزامات بهداشتی رعایت نشود، احتمال افزایش مجدد شیوع و افزایش موارد بیماری وجود دارد زیرا همچنان بیماری در محیط وجود دارد.

فدایی گفت: از زمان مطرح شدن بحث فاصله‌گذاری هوشمند جلسات مختلفی با مسئولین ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص اطلاع‌رسانی به اصناف برای ثبت نام در سامانه سلامت تشکیل شده است. بازرسان بهداشت محیط نیز نظارت مستمری بر فعالیت اصناف دارند تا کسبه در سامانه ثبت‌نام کنند و کد رهگیری داشته باشند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در شهرستان شوشتر متغیر است اما همچنان گردش ویروس در شهرستان وجود دارد و باید همه مردم نسبت به این موضوع هوشیار باشند و رفت و آمدها را محدود کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهداشتی، تصریح کرد: همچنان استفاده از ماسک و دستکش و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باید مد نظر قرار گرفته شود.

فدایی در خصوص وضعیت حضور گردشگران در شوشتر در پی رفع محدودیت تردد بین استانی، گفت: خوشبختانه شاهد حضور گردشگران در شوشتر نیستیم. تردد نیز در شوشتر نسبت به شرایط عادی کمتر است اما همچنان برخی مردم و کسبه موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقش بهورزان و نیروهای بهداشتی در کنترل کرونا، بیان کرد: باید از زحمات بهورزان و مراقبین سلامت و پزشکان تقدیر کنیم زیرا نقش این گروه در آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار اهمیت دارد. بهورزان و مراقبین سلامت، ۹۸ درصد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر را غربالگری کرده‌اند و بدین ترتیب موارد مشکوک شناسایی و پیگیری شده‌اند.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.