×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تلاش همه دستگاه‌های اجرایی خوزستان برای حمل کالاهای اساسی از استان

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه با معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی که در بندر امام خمینی(ره) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اداره کل بنادر، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و راه آهن برای حمل و جابه جایی کالاهای اساسی در سال گذشته و میزان رشد جابه جایی این کالاها ارائه شد.

وی با اشاره به رسوب کالا در بندر امام خمینی (ره) و عدم وجود شرایط تخلیه بار برخی کشتی ها افزود: ما در قبال حمل و جابه جایی کالاهای اساسی مسئولیت داریم و نباید بگذاریم دچار آسیب شوند و باید سالم در اختیار مردم قرار گیرند.

شریعتی با اشاره به آغاز برداشت محصولات کشاورزی در هفته های آینده با هدف استقلال در حوزه غذایی کشور، بیان کرد: حدود ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی باید بین ۲ تا ۲ ماه و نیم آینده حمل و جابه جا شوند که این امر استان را هر سال با مشکل مواجه می کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور دستوراتی را برای سازمان های مختلف صادر کرد که از جمله آن می توان به دستورات صادرشده در حوزه توجه به بحث تراریخته از سوی سازمان محیط زیست و دامپزشکی اشاره کرد و مقرر شد این موضوع هرچه سریع تر انجام شود تا امکان تخلیه و بارگیری این کالاها از بندر امام خمینی(ره) با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مشکل سخت و حل نشدنی در بندر امام خمینی (ره) وجود ندارد اما امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته با تغییرات ایجادشده در تصمیم های اتخاذشده، این نهادها شرایط لازم را برای بارگیری و جابه جایی کالاها فراهم کنند تا بتوانیم شرایط بندر را از شرایط فعلی که در آن قرار دارد به حالت عادی برگردانیم و مشکلی در این زمینه نباشد.

شریعتی اظهار کرد: همه دستگاه ها از جمله اداره کل گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن جنوب، اداره کل دامپزشکی، اداره کل استاندارد و بهداشت استان به صورت هماهنگ در حال انجام وظایف خود هستند و برای حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) و محصولات کشاورزی تلاش می کنند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.