×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
حمایت رییس شورای شهر اهواز از کاهش بوروکراسی اداری در سرمایه گذاری

رییس شورای اسلامی شهر اهواز پس از استماع گزارش رییس این سازمان، ضمن تشکر از زحمات مجموعه، به آسیب شناسی حوزه سرمایه گذاری در اهواز پرداخت و گفت: متاسفانه طولانی بودن فرآیندهای اداری در مقاطع مختلف باعث دلسردی بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی شدکه حاضر بودند در شرایط تحریم و در سخت ترین شرایط کار کنند.

سنواتی افزود: لایحه اصلاح شیوه نامه سرمایه گذاری اقدام مهمی در جهت تسریع در فرآیندهای قانونی است. لذا اینجانب از این اقدام ارزشمند و ساختاری در حوزه سرمایه گذاری حمایت کرده و تمام تلاش خود را در جهت تصویب آن انجام می دهم.

وی تاکید کرد: باید در عمل پذیرفت که ما در شهرداری و دولت به سرمایه گذار نیاز داریم.

رییس شورای پنجم اهواز ضمن استقبال از ایده استفاده از برندینگ اذعان کرد: استفاده از برندینگ یکی از روش های موفق سرمایه گذاری در همه کلانشهرها از جمله مشهد است که باید در اهواز نیز اجرا شود. در این روش سرمایه گذار با هدف جلب اعتماد عمومی از برند شهرداری استفاده می کند.

سنواتی ادامه داد: در موارد جدید که مشابه آن انجام نشده، به منظور رفع شبهات احتمالی قانونی، می توان با مشورت نهادهای نظارتی، مشکلات را حل کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز به سرمایه گذاری جهت احداث ایستگاههای مکانیزه اتوبوس، اشاره کرد و گفت: مراقبت شود در زمینه تبلیغات در ایستگاههای مکانیزه، پیوست فرهنگی و اجتماعی در قرارداد گنجانده شود که این پیوست شامل الزام رعایت کلیه هنجارها و ارزش های اخلاقی، دینی، ملی و…است.

وی بیان کرد: کلیه مدیران مسئول در مسیر ایجاد پروژه های سرمایه گذاری باید از شجاعت کافی برخوردار بوده و به حواشی توجهی نکنند. وقتی ما کار قانونی را انجام می دهیم، دیگر دلیلی برای هراس وجود ندارد.

عبدالزهرا سنواتی در پایان تصریح کرد: باید مشوق های متعددی فراهم شود تا بخش خصوصی با رغبت به پای کار بیاید. نباید به این مقوله صرفاً نگاه اقتصادی داشت، بلکه تا جاییکه که قانون به ما اجازه می دهد باید از منافع شهرداری به منظور توسعه و آبادانی اهواز گذشت.

در ابتدای جلسه، رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اهواز ضمن خوش آمدگویی به رییس شورای شهر، در گزارشی، برخی از پروژه های در دست اقدام این سازمان را تشریح کرد و گفت: پروژه های متعددی را داریم که سرمایه گذاران متعددی برای آنها اعلام آمادگی کرده اند و به محض طی شدن فرآیندهای قانونی فراخوان آنها انجام می شود.

عبدالامیر کمایی ادامه داد: طول کشیدن فرآیندها و بوروکراسی اداری در حوزه سرمایه گذاری یکی از موانع مهم سرمایه گذاری در اهواز بوده است. از این رو با تلاش مجموعه سازمان و تایید و حمایت شهردار محترم اهواز جناب آقای شاعری، لایحه ای با موضوع اصلاح موادی از شیوه نامه سرمایه گذاری با هدف کاهش روند سرمایه گذاری با رعایت کلیه جوانب قانونی به شورای اسلامی شهر ارسال شده که امیدواریم هر چه سریعتر به تصویب شورای محترم برسد.

وی تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ این لایحه، یکی از موانع مهم سرمایه گذاری در اهواز برداشته می شود و قطعاً اقبال بخش خصوصی با توجه به شرایط جدید تحولی را در زمینه سرمایه گذاری در اهواز به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اهواز از اجرای برندینگ در پروژه های مشارکتی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در اهواز شاهد مراجعه سرمایه گذارانی هستیم که اعلام کرده اند که کلیه هزینه های ساخت، تجهیز و بهره برداری پروژه را انجام می دهند و صرفاً می خواهند از برند شهرداری استفاده کنند که بزودی این پروژه ها پس از تصویب هیات عالی سرمایه گذاری اجرایی می شوند که از جمله این پروژه ها می توان به احداث میدان میوه و تره بار اشاره کرد.

عبدالامیر کمایی با تاکید بر لزوم احداث ایستگاههای مکانیزه اتوبوس جهت رفاه شهروندان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری جهت احداث ۱۰۰ تا ۱۵۰ ایستگاه مکانیزه اتوبوس اعلام آمادگی کرده است که اجرا و بهره برداری این پروژه تا پایان این مدیریت شهری انجام می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.