×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیگیری تخلیه زباله‌های عفونی بیمارستان سینا در مجاورت منازل مسکونی

عباس ظاهری در خصوص تخلیه زباله‌های عفونی در قلعه چنعان، اظهار کرد: سه چهار روز پیش گزارشی مبنی بر تخلیه زباله‌های عفونی بیمارستان سینا در منطقه قلعه چنعان از توابع شهرستان کارون گزارش شد. در پی بازدید از این محل، امروز دوشنبه جلسه‌ای با حضور شهردار کارون و مسئولین بیمارستان سینا برگزار و مقرر شد بیمارستان سینا در مدت ۴۸ ساعت نسبت به بی‌خطرسازی و جمع‌آوری زباله‌ها اقدام کند و شهرداری نیز به منظور بهبود وضعیت، اقداماتی انجام دهد.

وی بیان کرد: در ضمن، مقرر شد که از این به بعد تحت هیچ شرایطی هیچ گونه زباله عفونی از سوی بیمارستان سینا در سکوی قلعه چنعان تخلیه نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کارون با بیان اینکه حجم زباله‌های عفونی تخلیه شده در این محل، در حدود چند سطل زباله بوده است، افزود: با توجه به شیوع کروناویروس، تخلیه زباله عفونی در این محل خطرات زیادی دارد و علاوه بر کرونا، موجب انتقال انواع بیماری‌ها از جمله هپاتیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص وضعیت پسماندهای تخلیه شده در قلعه چنعان علیه شهرداری کارون پیگیری قضایی انجام شده است، تصریح کرد: زباله‌های شهرستان کارون در محلی مجاور منطقه قلعه چنعان در نزدیکی منازل مسکونی تخلیه و سپس بارگیری و به سایت دفن زباله صفیره منتقل می‌شود اما به دلیل حجم بالای زباله، این زباله‌ها در این محل باقی می‌مانند. در این شرایط، باید محل تخلیه زباله شهرستان کارون جابه‌جا شود.

ظاهری گفت: از سال ۸۹ این مساله پیگیری شده است اما همچنان نتیجه‌ای مشاهده نشده و اراده‌ای برای جابه‌جایی محل تخلیه زباله‌های شهرستان کارون وجود نداشته و پرونده شهردار کارون در خصوص سکوی زباله این شهرستان در دادگاه مفتوح است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.