×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
آیا علائم ابتلا به کرونا تغییر می‌کنند؟

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: علائم بیماران مبتلا به کرونا تغییری نکرده است؛ برخی علائم کرونا مانند تب، سرفه و تنگی نفس بسیار شایع هستند و تشخیص‌ها بر این اساس انجام می‌شود اما علائمی مانند مشکلات گوارشی، مشکل در حس بویایی، درد عضلانی و یا کهیر وجود دارند که شیوع زیادی ندارند و شاید دو تا سه درصد مبتلایان به کرونا این علائم را داشته باشند.

وی افزود: هر چند گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده این علائم در بیماران مبتلا به کرونا داده می‌شود اما این علائم بارز نیستند.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: همچنان علائم شایع بیماری کرونا، تب، سرفه و تنگی نفس هستند. به طور مثال ۹۸ درصد مبتلایان دارای تب، ۷۰ درصد دارای سرفه و ۵۰ درصد دچار تنگی نفس هستند در حالی که علائم گوارشی در یک تا دو درصد مبتلایان به کرونا مشاهده می‌شود.

علوی تصریح کرد: موارد کمی از علائم گوارشی مانند اسهال خونی و استفراغ در بیماران کرونا مشاهده شده است بنابراین حتی اگر دو درصد مبتلایان به کرونا دچار علائم گوارشی باشند نمی‌توانیم بر اساس این علائم، بیماریابی را انجام دهیم.

وی در خصوص احتمال تغییر علائم بیماری، گفت: علم پزشکی بر اساس تجارب است و موضوع احتمال تغییر علائم بیماری هنوز مشخص نیست. اگر بیمارانی دچار علائم دیگری به مراکز درمانی مراجعه کنند و تست کرونای آن‌ها مثبت باشد، می‌توانیم بگوییم تغییر علائم ایجاد شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: ممکن است در هر کشور و منطقه‌ای یک سری علائم متفاوت از یک بیماری دیده شود. هر چه تعداد بیماران افزایش یابد، احتمال دارد که علائم دیگری در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شود که شاید ارتباطی به این بیماری نیز نداشته باشد.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.