×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مراسم ترحیم دغدغه‌ای برای مقابله با کرونا در خوزستان

صادق کریمی‌کیا اظهارداشت: با توجه به این شرایط به‌نظر می‌رسد که خطر باز بودن صنوف به مراتب کمتر از برگزاری این تجمعات و مراسم ترحیم است.

وی با تاکید بر اینکه در فاصله‌گذاری هوشمند باید هوشمندانه مکان‌های تبادل ویروس را کنترل کرد، افزود: اگر یک عابر بانک، محل تبادل است پس باید از تجمع درمقابل آن پیشگیری کرد و براساس توصیه‌های خود مراقبتی از این دستگاه‌ها استفاده شود.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان بیان کرد: مغازه‌ها نیز مکانی برای سرایت ویروس کرونا هستند اما مراسم جشن و ترحیم به مراتب احتمال انتقال این بیماری را تقویت می‌کنند.

وی توجه به آموزش‌های پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی را با اهمیت خواند و بر مسئولیت پذیری شهروندان آگاه که مانع سرایت این ویروس می‌شود، تاکید کرد.

کریمی‌کیا مسئولیت پذیری شهروندان در حوزه اجتماعی با توجه به شرایط پیش آمده را مهم ارزیابی کرد و گفت: از شهروندان خوزستانی درخواست می‌شود از نحوه سرایت این ویروس آگاهی داشته باشند تا بتوان این وضعیت را بیش از پیش مدیریت کرد.

وی تصریح‌کرد: با کمک چنین افرادی که آگاهانه در جامعه احساس مسئولیت می‌کنند، می‌توان انتظار شکسته شدن چرخه و زنجیره انتقال در آینده را داشت.

کریمی‌کیا یکی از مشکلات در حوزه کرونا را افراد ناقل که از وجود ویروس در بدن خود اطلاع ندارد، دانست و گفت: فرد ناقل باعث سرایت ویروس به عزیزان خود می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر اطلاعات افراد نسبت به سرایت بیماری کم باشد، ناخواسته دیگران مبتلا خواهند شد که بعدها باعث پشیمانی می‌شود.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان تنها راهکار در حوزه مقابله با کرونا را پیشگیری دانست و گفت: دولت  موضوع پیشگیری را مورد توجه قرار داده و با ارایه خدمات سعی در مدیریت شرایط دارد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین الزامات مطابق با بافت فرهنگی و اجتماعی افزود: باید از تجمعاتی که احتمال سرایت این ویروس را تقویت می‌کنند، پیشگیری به عمل آید.

سیستم رصد آنی برای اقدامات مقابله با کرونا

کریمی کیا تصریح کرد: یک سیستم رصد آنی برای اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا ایجاد شده که از طریق آن تصمیم‌گیری در ستاد استانی تسهیل می‌یابد و ستادهای استانی و شهرستانی در خوزستان با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هماهنگ می‌شوند.

وی افزود: با عملیاتی شدن این سیستم، دستورالعمل‌های ملی مقابله با کرونا براساس اقتضائات استانی، بومی سازی می‌شوند.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان تصریح کرد: درصورت نیاز دستورالعمل‌های ملی و استانی به شکل شهرستانی و منطقه‌ای بازبینی و بومی سازی می‌شوند.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بخش آموزش و بازرسی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان سازمان‌های مردم نهاد را از ظرفیت‌های مناسب در مدیریت بیماری کرونا دانست و گفت: در مرحله نخست این سازمان‌ها با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی به بخش آموزش‌ها و توصیه‌های بهداشتی ورود کردند و سپس به  تولید ماسک و گان‌های بیمارستان به فعالیت پرداختند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد استان خوزستان به صورت مشخص و سازماندهی شده در حوزه بازرسی ساماندهی شدند تا دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی در بخش‌های مختلف مورد رصد و پایش قرار بگیرد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.