×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
توقف شاخص فوت در جنوب غرب خوزستان/ بهره‌برداری از آزمایشگاه تشخیص کرونا در آبادان

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در تشریح آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جنوب غرب خوزستان، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد مورد جدید مثبت قطعی در حوزه این دانشکده به ثبت رسیده است که همه آنها در خرمشهر رخ داده است.

سلمان‌زاده ادامه داد: بدین ترتیب موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان به ۲۱۰ نفر رسید، خوشبختانه از این تعداد ۱۶۷  نفر که مبتلای قطعی بوده‌اند، با حال عمومی خوب درمان و از بیمارستان ترخیص شدند و ما وضعیت آنها را تا دو هفته پس از ترخیص پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا به اکنون به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۷۵ خرمشهر ۱۰۸ و شادگان ۲۷ مبتلا وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در روز گذشته مورد جدید از فوت در این منطقه وجود نداشته و آمار قربانیان، کماکان ۲۰ نفر است که طبق آن، پنج نفر در آبادان، ۱۳ نفر خرمشهر و دو نفر از شادگان بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان  با ابراز خرسندی از بهبود آمار در این منطقه، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر از بهبود یافتگان در مرکز نفس آبادان برای تکمیل درمان و گذران دوران نقاهت تحت نظر هستند و حضور در این مرکز اختیاری است و اگر بیماران این مکان را برای دوران نقاهت انتخاب کنند، بهتر خواهد بود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه همچنان توصیه می‌شود که مردم در خانه بمانند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال ما را کمک کنند، خاطرنشان کرد: کار آزمایشگاه تشخیص کرونا در آبادان به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است و در هفته آینده با حضور مسئولان وزارت بهداشت به بهره‌برداری خواهد رسید و حضور این مکان در بحث تشخیص، کار را دچار تسریع مناسب خواهد کرد و می‌توان بهتر به کنترل این بیماری در جنوب غرب خوزستان کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: اماکن دارای تراکم و قرابت افراد، مثل خانه سالمندان، ندامتگاه و مرکز نگهداری افراد بی‌سرپرست، به‌طور مستمر پایش و موارد مشکوک نیز، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.