×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
نمونه‌گیری کرونا در ۵۶ مرکز دانشگاهی و غیردانشگاهی خوزستان / موج گسترده بیماری در روزهای آتی

دکتر علی احسان پور گفت: با توجه به شیوع بالای کرونا ویروس، با برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر نمونه گیری در بیمارستان های معین استان، از این پس اقدامات شناسایی و نمونه گیری در مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ مرکز جامع سلامت دانشگاهی و غیردانشگاهی در همراهی با مراکز بیمارستانی، کار نمونه گیری مبتلایان به کروناویروس را به عهده خواهند داشت، بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی، ۱۹ مرکز ۲۴ ساعته دانشگاهی و ۱۶ مرکز ۱۶ ساعته غیردانشگاهی برای اقدامات تشخیصی و نمونه گیری آماده شده که اکنون از این تعداد ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی و ۶ مرکز ۲۴ ساعته فعال هستند و سایر مراکز برحسب نیاز آغاز به کار خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: نمونه ها از کلیه شهرستان ها جهت تشخیص به دو آزمایشگاه تشخیصی کروناویروس در مرکز استان ارجاع می شوند.

وی گفت: حداکثر زمان پاسخ دهی این دو آزمایشگاه، پس از تحویل نمونه ها، ۱۲ ساعت است و هر آزمایشگاه ظرفیت انجام و پاسخ دهی به بیش از ۳۰۰ نمونه در روز را دارد.

احسان پور تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز بالای بیماری در اردیبهشت ماه، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به عنوان دانشگاه مادر متولی سلامت استان، ظرفیت های بیشتری را برای مقابله و خدمت رسانی فراهم کرده که براساس برنامه ریزی های انجام شده و در صورت نیاز به تدریج فعال خواهند شد.

وی در پایان گفت: به دستور دکتر ابول نژادیان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کلیه نیروهای دانشگاه فعال بوده و در حال خدمت دهی هستند و لازم است مردم ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، آمادگی مواجهه با موج گسترده بیماری را در روزهای آتی داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.