×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
عملکرد قابل تقدیر اداره بازرسی در جریان شیوع کرونا/ رفتار خوب مردم در بحران کرونا کشورهای دنیا را از اظهار نظرهای غلط خود درباره ایران شرمنده کرد

ارسلان غمگین در سومین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان که ظهر امروز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: باید اقدامات مثبت نظیر تغییر خط تولید کارخانه ها، شرکت ها و تعاونی ها به تولید ماسک و ملزومات بهداشتی و پزشکی که به کنترل شیوع کرونا ویروس در استان کمک می کند، اطلاع رسانی شود تا دیگران نیز به انجام آن ترغیب شوند؛ البته خوشبختانه بسیاری از خیرین به خوبی در حال انجام اقدامات خیرخواهانه هستند.

وی روند اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و شرکای اجتماعی در مبارزه با شیوع کرونا ویروس را خوب ارزیابی کرد و بر لزوم افزایش هماهنگی های بیشتر در این خصوص تاکید کرد و گفت: همانگونه که مقام عالی وزارت و مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سیل سال گذشته با تمام ظرفیت و توان خود پای کار بود در قضیه شیوع کرونا ویروس هم نقش ماندگاری داشت و در همین راستا ارقام بزرگی را خارج از وظایف کاری کمک کردند که قابل تقدیر است.

غمگین عنوان کرد: آستان قدس رضوی قرار است بزودی ۳۰۰ هزار پک غذایی در میان اقشار آسیب پذیر در جریان شیوع این ویروس توزیع شود که در این زمینه مقرر شد بخشی از آسیب ترین اقشار در جامعه هدف را برای حرکت شناسایی و برای دریافت معرفی نماییم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر اینکه ما مردم خوبی داریم فقط باید به خوبی مدیریت شوند، افزود: مردم ایران فرهنگ و شعور اجتماعی بالای خود را در جریان شیوع این ویروس منحوس به دنیا نشان دادند. آمریکا و تمام کشورهای غربی در خصوص خزعبلاتی که در مورد کشور ما عنوان کردند، شرمنده هستند؛ چرا که در حالی که آن ها برای به دست آوردن اقلام مورد نیاز خود تمام فروشگاه ها را غارت کرده و حتی دولتمردان آنها نیز با راهزنی های دریایی، هوایی و زمینی اقلام بهداشتی دیگر کشورها را غارت می کردند، مردم و دولتمردان ما در سایه هدایت های مقام معظم رهبری به خوبی در حال مدیریت شیوع کرونا در کشور هستند و برای کمک به یکدیگر از هم پیشی می گیرند و بسیاری از مساجد و مکان های زیارتی مشغول تولید و بسته بندی ملزومات مورد نیاز کادر درمان، پزشکی و مردم هستند.

غمگین ادامه داد: بسیاری از خیرین و مردم نیز به صورت خود جوش با تهیه ملزومات بهداشتی و اقلام خوراکی مورد نیاز به اقشار کم درآمد و خانواده های آسیب پذیر که در جریان شیوع این ویروس متضرر شده اند، کمک می کنند همه این شواهد نشان دهنده این است که ما مردمی بسیار خوب و با ایمانی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: شرکت هایی که تحت نظر اتاق تعاون ملزومات مورد نیاز کادر درمان و پزشکی و اقلام بهداشتی را تولید می کنند باید از سازمان غذا و دارو مجوز داشته باشند؛ ما نیز در این خصوص همکاری های لازم را انجام می دهیم.

غمگین با بیان اینکه از هفته آینده و اوایل اردیبهشت سال جاری، مراجعات زیادی در شعبات شرق و غرب اهواز در خصوص ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری داریم، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مکان بزرگی مانند مدارس را در نزدیکی ادارات برای مراجعه متقاضیان بیمه بیکاری در نظر بگیریم که فاصله اجتماعی مناسب برای انجام اقدامات لازم فراهم شود و این کار باید به سرعت انجام شود.

وی با ابراز امیدواری برای خروج هر چه زودتر کشور از بحران این ویروس، اشاره کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان جزو اولین اداراتی بود که اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا را به صورت عملی به کار بست و با تهیه اقلام بهداشتی و در اختیار قراردادن آن برای مراجعین و کارمندان پروتکل های بهداشتی را در این زمینه رعایت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاکید کرد: اداره بازرسی کار استان عملکرد بسیار بزرگ و بی نظیری در این خصوص داشتند به گونه ای که تا پاسی از شب برای کنترل شیوع تلاش کردند به گونه ای که طی همین مدت، بیش از سه هزار مورد بازرسی انجام شده است که کارشناسان اداره امور اجتماعی هم به موازات آن به خوبی تمام موارد را رصد و پشتیبانی کرده اند.

لازم به ذکر است، در این جلسه حاضرین به ارائه گزارش اقدامات عملکرد دستگاه خود در خصوص مقابله با شیوع کرونا ویروس پرداخته و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

گفتنی است، سومین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به ریاست ارسلان غمگین مدیرکل محترم و با حضور مدیریت حوزه های روابط کار، رفاه اجتماعی، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، مشاورین و کارشناسان مرتبط و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، اتاق تعاون و سازمان تامین اجتماعی استان، سازمان صمت و رئیس خانه کارگر استان ظهر امروز ۲۵ فروردین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

 

منبع: ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.