×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سال ۹۸ چقدر برق در خوزستان تولید شد؟

فرامرز شادفر اظهار کرد: سهم نیروگاه های برق آبی در این سال ۲۲ هزار و ۵۳۶ گیگاوات ساعت (معادل ۴۷ درصد) و نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی ۲۵ هزار و ۲۹۴ گیگاوات ساعت (معادل ۵۳ درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی (نیروگاه های رامین و ماهشهر) و ۵۵ درصد آن توسط نیروگاه های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۶۹ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

شادفر عنوان کرد: انرژی مصرفی در سال ۹۸ برابر با ۳۵ هزار و ۷۳۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۱.۴ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به سال قبل است.

وی با اشاره به ورود فصل گرم و افزایش مصرف برق گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای همه مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمام اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار بگیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (ساعت ۱۸ تا ۲۲) به سایر ساعات شبانه روز منتقل شود.

شادفر خاطرنشان کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است و در این زمینه ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.