×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سایه سنگین کرونا بر سر قشر فقیر جامعه/ افزایش دوبرابری فقر با وجود کرونا ویروس

دکتر مرتضی افقه در رابطه با کرونا و تاثیر مستقیم آن  بر چرخه اقتصاد، اظهار کرد: ویروس کرونا و در پی آن قرنطینه وشعار درخانه بمانید، منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی تا کنون  شد.

وی با بیان اینکه کاهش تولید منجربه افزایش تورم می شود، افزود: قرنطینه کردن مردم درخانه هایشان باعث افزایش بیکاری، فقر در جامعه  می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: زمانی که مردم درآمدی برای رفع نیازهای روزانه خود نداشته باشند، تولیدکنندگان نیز با ورشکستگی مواجه خواهند شد و از این سو مردم فشار بیشتری را متحمل می شوند.

افقه به دیگر آسیب اقتصادی ناشی از کرونا اشاره و عنوان کرد: متاسفانه شیوع کرونا ویروس صدمات غیرقابل  پیش بینی بر واحدهای خدماتی در حوزه های گردشگری و حمل و نقل  وارد کرده است.

وی ادامه داد: باتوجه به قرنطینه شدن شهرها و انسداد راه های مواصلاتی ، واحدهای حمل ونقل  صدمات فروانی را متحمل شدند که همچنان این روند ادامه دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ۴۰درصد از افراد جامعه در بخش غیررسمی مشغولند، بیان کرد: بنگاه های کوچک ومتوسط در راستای شیوع این ویروس  بامشکلات جدی روبه رو شدند.

وی با اشاره به زنان سرپرست خانواده ، گفت:  زنان سرپرست خانواده در این شرایط با مشکلات فراوانی مواجه اند و نیاز است دولت در راستای حمایت از آنان تمهیداتی بیاندیشد.

افقه یادآور شد: کرونا به لحاظ اقتصادی و روانی مردم را درگیرخودکرده است و باعث ایجاد دغدغه افراد برای خرید مایحتاج خود شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.