×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صنوف در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند

سید نورالله حسن زاده در جلسه پیگیری و نظارت بر فعالیت اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی که در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، با تأکید بر ثبت نام اصناف در سایت وزارت بهداشت اظهارکرد: با توجه به تاکید رییس ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور در بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت الزامات سلامت محیط کار در واحدهای صنفی، همه صنوف به جز رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه های بزرگ که مواد غذایی عرضه نمی‌کنند، هتل ها و مراکز اقامتی، مراکز عمومی مثل آموزش رانندگی، مهدکودک ها، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، پاساژ و مجتمع تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، روز بازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی، سالن های مراسم، قهوه خانه و چایخانه و تریا با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و رعایت الزامات بهداشتی، اجازه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این سامانه از سوی مرکز بهداشت استان رصد می‌شود، افزود: همه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی وظیفه دارند به سایت وزارت بهداشت مراجعه و اطلاعات خود که شامل کد ملی، نشانی و مشخصات واحد صنفی و صنعتی است را وارد کنند.

حسن زاده ادامه داد: در این صورت و با رعایت موارد بهداشتی، صنوف اجازه فعالیت دارند. ضمن اینکه بحث فاصله گذاری اجتماعی همچنان به قوت خود باقی است و مردم باید بیش از پیش این فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

این مقام ارشد اقتصادی استان با اشاره به اینکه سامانه ثبت نام صنوف امروز فعال شده است، عنوان کرد: مردم باید در این زمینه بدون نیاز به اقدام بازرسان، این همکاری را داشته باشند تا بتوانیم ویروس کرونا را ریشه کن کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت برای صنوف جهت فعالیت خود الزامی است و انتظار همراهی صنوف را داریم. در غیر این صورت با واحد صنفی که در سامانه ثبت‌نام نکرده و مجوز بازگشایی نگرفته است، برخورد قانونی می شود و از فعالیت آن ممانعت به عمل می آید.

وی در پایان خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: بازرسی ها از بازار و اصناف فعال در سطح استان انجام شود و بحث فاصله گذاری اجتماعی را به صنوف متذکر شوند تا بتوانیم در کنترل شیوع این ویروس موفق شویم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.