×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه

محمد سبزه زاری بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استقرار سامانه ناپایدار را بر روی خوزستان تا اواسط وقت روز یکشنبه نشان می‌دهد که سبب وزش باد به نسبت شدید تا شدید ، رگبار و رعد وبرق به صورت متناوب در شمال، شرق، ارتفاعات و در بقیه نقاط استان به صورت نقطه ای و در نقاط مستعد ریزش تگرگ خواهد شد و همچنین احتمال تقویت نقطه‌ای و محلی بارش‌ها  وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این امروز با توجه به وزش باد قابل ملاحظه تا به نسبت شدید در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان برای ساعاتی احتمال وقوع کاهش دید افقی بواسطه گرد و غبار محلی وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شادگان  ۲.۲، رامهرمز ۱.۴، شوش ۰.۸، دهدز و ایذه ۰.۴، آبادان ۰.۳، امیدیه و مسجدسلیمان ۰.۱، بهبهان، آغاجاری، اهواز و صفی آباد دزفول ۰.۰۱ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد:در شب و روزگذشته امیدیه با ۳۶.۹ و دهدز با ۱۵.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۶.۲ و حداقل ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

این اداره کل هفته جاری در اخطاریه ای اعلام کرد: بعدازظهر سه‌شنبه جاری تا اواسط وقت یکشنبه هفته آینده رگبار و رعدوبرق به شکل متناوب و وزش باد متوسط تا شدید و تند باد لحظه‌ای با احتمال تگرگ در حوضه های آبریز کارون ، مارون و دز و ارتفاعات شرق، شمال‌شرق و شمالی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر ۹۸) تا ۱۴ فروردین ۹۹ ، میانگین بارش کل استان ۳۱۵.۲ میلیمتر گزارش شده که این مقدار در مقایسه با مقدار بلند مدت آن در همین بازه زمانی (۲۹۰ میلیمتر) ۸.۷ درصد افزایش و در مقایسه با مقدار آن در دوره مشابه سال آبی پیش از آن  (۴۹۶ میلیمتر) کاهش ۳۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.رون و دز و ارتفاعات شرق ، شمالشرق و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.