×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
بیشتر مبتلایان به کووید ۱۹ در بندرماهشهر افراد خانه‌دار بودند/ به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه شود

«محمد شنبدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در جهت مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: قبل از شروع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا اداره بهداشت این شهرستان با همکاری اداره‌کل بندر امام خمینی گروه مراقبت و مقابله با بیماری کرونا را در بندر امام مستقر کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه همکاران اداره بهداشت با تشکیل گروه مراقبت‌های خاص در پاس کشتی آموزش داده شدند افزود: کشتی‌هایی که وارد بندر شده به‌ویژه کشتی‌های چینی به‌صورت خاص غربالگری می‌شدند.

وی اضافه کرد: با شروع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا قرارگاه مرکزی ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری شهرستان تشکیل و دستورات و مصوبات قرارگاه بر این شد که مرکز بهداشت بندرماهشهر کار غربالگری را شروع کند.

شنبدی از راه‌اندازی قسمتی از بیمارستان صنایع پتروشیمی یا بعثت برای درمان بیماران حاد تنفسی یا کرونا خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان تامین اجتماعی و حاجیه نرگس نیز هر کدام یک بخش برای مقابله با این بیماری اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: گروه علمی مقابله با ویروس کرونا در بندرماهشهر تشکیل شد که اعضای آن سرپرست معاونت درمان شبکه بهداشت شامل متخصص بیماری‌های عفونی، بیهوشی، داخلی، طب اورژانس و نیازهای ضروری بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر ابراز کرد: کمیته بهداشت نیز با همکاری مرکز بهداشت و همکاران بهداشت صنعت نفت و بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته پشتیبانی به سرپرستی رئیس قرارگاه مرکزی ستاد مقابله با کرونا، فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان تشکیل شد بیان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگی این بیماری نیز به سرپرستی دبیر قرارگاه مرکزی ستاد مقابله با کرونا و سخنگوی آن، مدیر شبکه بهداشت و درمان و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فرمانداری بندر امام تشکیل شد.

شنبدی بیماران مثبت مبتلا به کرونا در شهرستان بندر امام تا (۲۰ فروردین) را ۶۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: در این بین پنج نفر فوتی، ۵۲ نفر ترخیصی و سه نفر در حال حاضر بستری بوده که حال یکی از آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ مورد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ بستری شدند خاطر نشان کرد: بیشتر بیماران در رده سنی ۴۰ الی ۵۰ سال قرار دارند و فوتی‌ها نیز سن بالای ۵۰ سال داشته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر بیشتر مبتلایان را افراد خانه‌دار اعلام کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده این زنجیره بیشتر فامیلی بوده و دلیل آن دید و بازدید و حضور در مراسمات در مکان‌های سر بسته به‌ویژه روستاها بوده است.

وی تاکید کرد: بندر امام از لحاظ امکانات بهداشتی و پزشکی در وضعیت خوبی قرار دارد که آمار مرگ و میر پایین نشانگر این امر است و از نظر تعداد تخت جزء شهرستان‌های معین جنوب خوزستان بوده و بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های هندیجان، رامشیر و امیدیه را نیز پوشش می‌دهد.

شنبدی با بیان اینکه مکان‌های آلوده به این ویروس را برای مردم مشخص کردیم یاد آور شد: در حال تلاش برای نهادینه کردن رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم هستیم و بازارها و ورودی شهرستان به کمک مسئولین و نیروهای انتظامی، نظامی و بسیج در حال کنترل بوده و با توجه به دستورات استاندار این کنترل‌ها تجدید شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری در شهرستان بندر امام تقریبا کنترل شده اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم خودقرنطینگی و خودمراقبتی را رعایت کرده و با توجه به خطرناک بودن این بیماری، افراد دارای سن بالا و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید توجه بیشتری به این مسائل داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر از کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا یا علائم آن را دارند خواست ارتباط خود با دیگران را قطع کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در مجموعه صنعتی بندرماهشهر ۵۰ هزار نفر مشغول به کار هستند، این تعداد باید به‌صورت مستمر غربالگری شده و کسانی که از مرخصی باز می‌گردند باید قرنطینه شوند و توسط بهداشت و و درمان این شهرستان تاییدیه سلامت بگیرند.

شنبدی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۲ درصد از مردم غربالگری شدند تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir سلامتی خود را از نظر اتبلا به بیماری کرونا پایش کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.