×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پاسخ مهندس فلسفی به دروغ پردازی های کانال “شبکه خبری خوزستان”

با فساد، تخلف و دروغ پردازی اهواز نفس نخواهد کشید

اجازه نفس کشیدن در شهر دست کسی است که هم اکنون محل دفن زباله های اهواز را به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل کرده است.

در مطلب سراسر کذبی که در کانال(شبکه خبری خوزستان) با عنوان ” آقای فلسفی اجازه دهید شهرداری اهواز نفس بکشد” با هدف تخریب و منصرف کردن اینجانب از انجام وظایف شرعی، قانونی و انسانی به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی کلانشهر اهواز منتشر شده متاسفانه ابتدائیات اخلاق و تقوا رعایت نشده است.

۱- اینجانب در مسیر انجام رسالت و وظایف خود به لطف الهی محکم و استوار ایستاده ام و اینگونه عملیات ایذائی تاثیری در ادامه نظارت قانونی و سایر وظایف محوله به عنوان عضو شورا نخواهد داشت.

۲-در ابتدای مطلب ادعا شده که بنده (محمد جعفر فلسفی) در آغاز به کار شورا با شهردار شدن گزینه هایی مانند دکتر جمالی نژاد و دکتر سید کریم حسینی مخالف بوده و فرایند اصولگرایان را برهم زده اصرار به انتخاب آقای کتانباف داشته ام.

در پاسخ باید اعلام دارم که بنده از میان گزینه‌های شهرداری در ابتدای کار شورا، معتقد و مصمم به انتخاب آقای دکتر جمالی نژاد شهردار سابق اصفهان و معاون عمرانی کنونی وزیر کشور بودم.

تا شب قبل از برگزاری جلسه انتخاب شهردار در حال رایزنی با ایشان برای پذیرش مسئولیت شهرداری اهواز بودم که متاسفانه به دلایلی (که در جای خود می‌توان به آن پرداخت تا حقایقی آشکار شود) ایشان نپذیرفت و حوالی ساعت یک بامداد در تماسی تلفنی ضمن تشکر از بنده و دیگر اعضا انصراف خود را اعلام کرد و همان روز نیز به عنوان شهردار یزد انتخاب شد.

پس از انصراف آقای دکتر جمالی نژاد براساس فرایند تعریف شده ۲ گزینه (دکتر حسینی و مهندس عالیپور) باقی ماندند، اینجانب معتقد به رعایت فرآیند و انتخاب از میان این دو گزینه بودم اما اکثریت شورا بر این نظر بودند که افراد جدیدی باید اضافه شود. بر این اساس نگاه ها متوجه آقای کتانباف شد و پس از کش و قوس‌های فراوان وی با اجماع کم نظیر همه ۱۳ عضو شورا به این سمت انتخاب شد.

همانگونه که مشخص گردید اساس مطلب مندرج در کانال نامبرده که بر اساس تراوشات ذهنی و سوء جریان هدایت شده توسط نویسنده استوار گردیده است، کذب و صرفا برای تخریب یک عضو شورا آن هم به دلیل تاکید بر انجام وظایفش بوده است؛ در نتیجه مخاطبان فهیم و آگاه به راحتی متوجه نگاه مغرضانه گردانندگان کانال مذکورخواهند شد.

۳- اما اتهام دیگری که شبکه خبری متوجه اینجانب نموده بر هم زدن اجماع اعضای شورا در موضوع انتخاب شهردار جدید است. این موضوع به نوعی توهین به شعور و آگاهی مردم ، مخاطبان و سایر اعضای شورا است.

اولا مگر یک عضو شورا که مانند بقیه دارای یک رای است می‌تواند باعث برهم زدن اجماع اعضا شود؟

ثانیا در موضوع انتخاب شهردار جدید بنده معتقد بودم که فرد بعدی باید در قد و قواره یک کلانشهر که برای نمونه میتوانست معاون آقای دکتر قالیباف باشد انتخاب شود،

اما عواملی از داخل و همچنین خارج از شورای شهر اصرار بر انتخاب آقای شاعری داشتند.

البته بر اساس اطلاعات وبررسی های خود و همچنین قوانین و مقررات بر این باور بودم که آقای “موسی شاعری” از شرایط تصدی سمت شهردار طبق آیین نامه مصوب هیات وزیران به شماره ۱۳۰۷۳۰/ت۵۴۱۵۳ه مورخ ۴/۱۰/۹۷( داشتن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد اجرائی) برای کلانشهر اهواز برخوردار نیست، زیرا بالاترین سمت وی در شهرداری اهواز تصدی معاونت فرهنگی به مدت حدود سه سال بوده است.

با اینهمه پس از صدور حکم، بنا را بر همکاری با شهردار قرار دادم که متاسفانه وی سیاست و روش برخورد منفی و تنش زا با منتقدین را در پیش گرفت و از ابتدا با سیاست تقابل آغاز به کار کرد و حتی بدون رعایت اصول اولیه عرف اداری و رعایت احترام یک مدیر رزمنده و انقلابی او را برای مراسم تودیع و معارفه دعوت نکرد که این موضوع مورد انتقاد شدید استاندار در جلسه معارفه شهردار قرار گرفت.

در ادامه این نحوه رفتار و عملکرد به گونه‌ای بود که زمینه ساز طرح‌سوال به عنوان یک ابزار نظارتی اعضای شورا، توسط یکی دیگر از اعضا شد که شهردار نتوانست پاسخ قانع کننده به وی بدهد. و این روش تا مدتها به شکل های دیگر توسط وی ادامه یافت.

۴- در پاسخ رسانه ای حاضر هیچگونه دفاع غیرمرتبط برخلاف پراکنده گوئی های طرف مقابل ایراد نگردیده است. قصد اصلی در این مطلب روشنگری موارد ناصحیح وناصوابی بوده است که در این کانال مطرح شده و متاسفانه در طول دو سال گذشته بارها تکرار گردیده است.

اینجانب قضاوت را به عهده افکارعمومی می گذارم و معتقدم اینگونه اقدامات تخریبی هیچ نسبتی با اصول حرفه ای و اخلاقی نداشته و صرفا تامین کننده منافع کسانی است که از این شرایط بیشترین سواستفاده را کرده اند.

والسلام علی من اتبع الهدی
محمد جعفر فلسفی
عضو شواری کلانشهر اهواز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.