×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تشدید نظارت ها و پایش ورودی های شهرستان دزفول

امید بن عباس در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: پس از شناسایی ۵ خوشه اصلی در شهرستان دزفول که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته اند از شب گذشته عملیات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی این ۵ خوشه به صورت جدی تر آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل نامشخص بودن منشاء شیوع ویروس در مناطق مختلف، لازم است ارتباطات اجتماعی به صورت چشمگیری کاهش یابد لذا ستاد ملی مبارزه با کرونا بر لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری تاکید کرده است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه اقدامات پیشگیری و مبارزه با کرونا از هفته های گذشته در دزفول آغاز شده، تاکید کرد: با توجه به افزایش روند شیوع کرونا در دزفول این اقدامات از امروز به صورت جدی تر و به میزان بیشتری انجام خواهند داشت.

بن عباس بیان کرد: اقدامات انجام شده و در دستور کار برای مبارزه با کرونا معطوف به سطح شهر دزفول نیست و در تمام نقاط شهرستان اقدامات اساسی با همکاری مسئولان و مردم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری حداقل تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهند شد، گفت: تمدید زمان اجرای این طرح منوط به صلاحدید ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا است ضمن اینکه لازم است تمامی مجازات‌ های مربوط به نقض مصوبات از سوی مردم، به طور کامل اطلاع رسانی شود تا حساسیت و اهمیت موضوع بیش از پیش درک شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تصریح کرد: براساس اعلام کمیته اجتماعی_انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند، لذا از امروز نیروهای بازرسی بصورت ۲۴ساعته فعال خواهند بود و نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی شهرستان با استفاده از کارت شناسایی و پلاک خودرو صورت خواهد گرفت.

بن عباس از تشدید نظارت ها و پایش ورودی های شهرستان دزفول خبر داد و گفت: ممنوعیت ورود افراد غیربومی شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی و کارگرانی که محل سکونت با محل کارشان در یک شهر نیست، نخواهد شد و در مبادی ورودی با شناسایی کارت محل خدمتشان این موضوع کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: خروج افراد غیرساکن و مسافران از شهرها، نه‌تنها مانعی ندارد بلکه باید تسریع یابد اما این افراد در طول مسیر برگشت اجازه ورود به شهرهای موجود در مسیر را ندارند لذا باید از کمربندی هایی که در کنار شهرها تعبیه شده‌اند عبور کنند.

بن عباس با بیان اینکه ورود مسافران و گردشگران به شهرهای اقماری دزفول نیز رصد خواهد شد، افزود: شهرداران این شهرها با کمک نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج خروجی شهرها را کنترل کنند که تا پایان زمان اجرای طرح مذکور، مردم‌ از شهرهایشان خارج نشوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: کلیه بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، آرامستان ها، تالارها، اماکن ورزشی، تاریخی و فرهنگی بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا کماکان باید تعطیل بمانند که خوشبختانه این طرح در تمام نقاط شهرستان دزفول از هفته‌های گذشته اجرا شده اما از این‌ پس با شدت بیشتری از این اماکن نظارت و بازرسی صورت خواهد گرفت.

بن عباس یادآور شد: خروج مدیران از شهرستان بدون اجازه نامه کتبی فرماندار تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از تداوم تعطیلی تمام صنوف خبر داد و گفت: صرفا سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه ها، مراکز دامپزشکی، میوه و تره بار، خواربارفروشی ها، مراکز فروش لبنیات، گوشت، مرغ و ماهی، جایگاه‌های سوخت، مراکز پخش دارو و مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند.

بن عباس با اشاره به تداوم لغو کلیه تجمعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، رسمی و غیر رسمی، افزود: برخی از مشاغل از جمله دفاتر پیشخوان دولتی، پلیس به‌علاوه ۱۰، دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر الکترونیک قوه قضاییه، صرافی‌ها، بانک‌ها و فرودگاه‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی مجاز به فعالیت می باشند.

وی بیان کرد: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار و سوخت مشمول ممنوعیت ورود و خروج در مبادی شهر نمی‌شوند.

بن عباس با بیان اینکه در فرودگاه‌ها تمامی اصول بهداشتی با جدیت تمام رعایت و اجرا شوند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا با پیگیری های صورت گرفته پروازهای فرودگاه دزفول به یک سوم کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده خودروهای متخلف در زمینه اجرای طرح ممنوعیت های ورود و خروج به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی خودروی متخلف توقیف، و جریمه نقدی به مبلغ ۵میلیون ریال اعمال خواهد شد، همچنین درصورت فعالیت اصنافی غیرمجازی که مشغول فعالیت هستند، واحد مورد نظر به مدت ۱ماه پلمب خواهد شد.

بن عباس همچنین یادآور شد: اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول علاوه بر نظارت بر واحدهای صنفی در اجرای قوانین مقابله با کرونا، مواد اولیه و مورد نیاز مردم را تامین نماید تا مردم احساس کمبودی در زمینه کالاهای اساسی نداشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در پایان تاکید کرد: باید شرایط به گونه ای پیش برود که با همکاری و همدلی تمام مسئولین و مردم در زمینه اجرای این محدودیت ها با موفقیت عمل کنیم تا به زودی شاهد کنترل و سپس ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا باشیم.

بن عباس در پایان از عوامل دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، پزشکان و پرستاران، ارتش، سپاه، ناجا، دستگاه قضا، نیروهای امنیتی و دستگاه های خدماتی و اجرایی دزفول در راستای مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان تقدیر کرد.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.