×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مرگ ۹ درصد مسموم‌شدگان الکلی در خوزستان / مراجعات ادامه دارد

علی احسان‌پور امروز ۲ فروردین ماه گفت: از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون ۶۷۳ بیمار به دلیل مسمومیت با مشروبات سمی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که متاسفانه ۹ درصد این افراد جان خود را از دست دادند. البته بهترین آمار کل دنیا در این خصوص بیش از ۱۰ درصد است.

وی افزود: خوشبختانه کادر درمان با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این بیماران شدند.

احسان‌پور بیان کرد: همچنان روزانه حدود ۱۳ مراجعه به دلیل مسمومیت با این مشروبات وجود دارد و از ابتدای این موارد تاکنون ۶۸۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان خوزستان داشته‌ایم و متاسفانه تاکنون ۶۳ تن از عزیزانمان را با این نوع مسمومیت از دست داده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مساله مصرف مشروبات الکلی تقلبی، در نقاط مختلف کشور در همین دوره، با مراجعه تعداد کمتری از این بیماران که طبیعتا فشار کمتری به سیستم درمان وارد می‌کند، آمار فوت بیش از ۱۵ درصد داشته اند که البته مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: اگرچه فوت حتی یک نفر از عزیزان هموطن تاثربرانگیز است، با این وجود تلاش بی‌دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی است، خصوصا در شرایطی که همزمان ویروس کرونا مراکز درمانی را به خود مشغول کرده است.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.