×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
نشست‌های هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به سال آینده موکول شد

ارسلان غمگین با بیان اینکه در شرایط کنونی مردم عزیز با آرامش روحی به زندگی عادی خود ادامه دهند، اظهار کرد: این اداره کل به دلیل گستردگی جامعه هدف و ارایه خدمات به طیف وسیعی از جامعه، اقدامات پیشگیرانه خود را از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در دستور کار قرار داد و با دستور وزیر و همچنین پیگیری‌ها و تاکید استاندار خوزستان، برنامه‌های پیشگیرانه را پیش بینی و اجرا کرده است.

وی، نصب آگهی و بنرهای موضوعی، توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در میان کارمندان، ضد عفونی کردن اتاق ها و دفاتر و مراجعه کنندگان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز و ادارات استان، موافقت با مرخصی کارمندان خانم دارای فرزند زیر ۶ سال و باردار تا پایان سال ۹۸ و کارمندانی که دچار علایم بیماری بودند و… را از جمله اقدامات حوزه مسوولیت خود در مبارزه با شیوع کروناویروس برشمرد.

غمگین از دیگر اقدامات این اداره کل موکول کردن جلسات مربوط به مراجع تشخیص و هیات های حل اختلاف به سال آینده را عنوان کرد و گفت: در این زمینه بدون اینکه خللی در روند خدمت رسانی ایجاد شود، روند ثبت و صدور درخواست ها انجام خواهد شد به طوری که در یک ماه اخیر در ادارات شرق و غرب اهواز بیش از ۱۵۰۰ درخواست ثبت شده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده ها انجام شده و لایه های دفاعی هر دو طرف اخذ می شود. فقط برای اینکه مراجعان در محیط اداره حضور نداشته باشند و برای آن ها آلودگی ایجاد نشود با دستور مقام عالی وزارت، این جلسات به اواخر فروردین ماه سال بعد موکول شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: پیش از اتخاذ تصمیم دولت و دستور پیشگیرانه، رعایت موارد پیشگیری از شیوع این ویروس را در ادارات زیرمجموعه اعمال کردیم. جزو نخستین دستگاه های اجرایی استان بودیم که دستورالعمل استاندار خوزستان مبنی بر تقسیم ۵۰ درصدی کارمندان برای حضور در محل کار به صورت یک روز در میان را به اجرا درآورده‌ایم.

نیاز به مراجعه حضوری برای تمدید بیمه ‌بیکاری نیست

غمگین از نشست تخصصی راه های پیشگیری از شیوع کروناویروس با حضور چند تن از استادان خبره دانشگاه و همچنین مسوولان ایمنی و بهداشت کار شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در اداره کل خبر داد و گفت: برای حفظ سلامت کارگران و محیط کار، با رایزنی‌هایی که با مسوولان استان داشته ایم، تلاش کردیم تا ان‌شاالله جامعه کارگری ضمن حفظ سنگر کار و تولید، به سلامت از کرونا عبور کند.

وی اظهار کرد: همچنین مقرری بگیران بیمه بیکاری برای تمدید مدت بیمه خود نیاز به مراجعه حضوری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارند و همان تأییدیه ماه گذشته (بهمن‌ماه) به‌ منظور اعلام به شعب تأمین اجتماعی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری اسفندماه ارسال می‌شود.

غمگین در پایان از مردم و جامعه بزرگ کارگری خواست به دستورات ستاد مبارزه با کرونا توجه ویژه داشته باشند و از حضور بی دلیل در ادارات خودداری کنند و تاکید کرد: شهروندان توصیه‌های خودمراقبتی را تا پایان زمان بروز خطر بیماری کرونا جدی بگیرند؛ قطعاً با هم‌افزایی در رعایت موارد بهداشتی این بیماری را شکست خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.