×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سوالات اورژانسی کرونایی را از ۳۳۱۱ بپرسید

دکتر محمدامین زرگر اظهار کرد: در مجموع ۲۰ دستگاه آمبولانس در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به کروناویروس اختصاص یافته است که چهار دستگاه از این تعداد برای انتقال بین‌بیمارستانی بیماران است.

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا توسط این آمبولانس‌ها به مراکز درمانی منتقل می‌شوند. سایت گندزدایی آمبولانس‌ها نیز در بیمارستان رازی اهواز فعال شده است و پس از انتقال بیمار، گندزدایی آمبولانس‌ها انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در پی شیوع کروناویروس و نگرانی شهروندان از ابتلا به این بیماری، تعداد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی اهواز دو برابر شده است.

وی با اشاره به به آماده‌باش تمامی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای، افزود: با توجه به تعداد بالای ماموریت‌های اورژانس و نیاز برخی بیماران برای انتقال فوری به مراکز درمانی، لازم است شهروندان از مشغول کردن تلفن‌های ۱۱۵ خودداری کنند. در این راستا شماره تماس ۳۳۱۱ برای مشاوره و راهنمایی همشهریان در خصوص سوالات پزشکی اختصاص یافته است.

زرگر گفت: مراکز بیماریابی کرونا نیز در سطح خوزستان راه‌اندازی شده‌اند. این مراکز به صورت ۱۶ ساعته فعال هستند و شهروندان با تماس با شماره تلفن ۳۳۱۱ می‌توانند نشانی نزدیک‌ترین مرکز بیماریابی به محل سکونت خود را دریافت کنند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.