×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
بررسی عملکرد مدیران دولتی برای مقابله با کرونا در خوزستان از طریق نرم افزار پایش

صادق کریمی کیا با اشاره به ضرورت پایش آنی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، اظهارداشت: برای انجام این ارزیابی ها، بازرسان ویژه‌ای انتخاب شدند که بدون استفاده از کاغذ گزارش ارزیابی‌های خود را از میدان مورد نظارت خود ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع مقابله با این ویروس بسیار حساس است و به همین دلیل، ارزیابی‌هایی که از عملکرد دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد نیز دقیق انجام می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در خوزستان تصریح کرد: نتایج این ارزیابی‌ها به صورت آنلاین در اختیار استاندار و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان رئیس و دبیر این ستاد قرار می گیرند.

کریمی کیا با اشاره به اینکه نتایج این ارزیابی‌ها فردا دوشنبه در نشست ستاد استانی ارائه می‌شود، گفت: این نتایج می‌تواند یافته های کاربردی و تاثیرگذاری برای ادامه مسیر مقابله با ویروس کرونا در استان بدست دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تعداد بازرسانی که در انجام این ارزیابی مشارکت دارند را ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در قالب ۱۰ تیم، مصوبات استانی و شهرستانی ستادها را کنترل و گزارش می کنند.

پایش و ارزیابی بهداشتی کشتی چینی قبل از شیوع کرونا در ایران

کریمی‌کیا همچنین به برگزاری نشست شورای سلامت استان در ۱۶ بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این نشست که قبل از شیوع کرونا در کشور برگزار شد، به موضوع کرونا پرداختیم و پیش آگاهی‌های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین به پایش و ارزیابی بهداشتی یک کشتی چینی که قصد پهلوگرفتن در یکی از بنادر استان را داشت اشاره شد اما این موضوع مربوط به قبل از شیوع ویروس در استان بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تاکید کرد: سرایت این بیماری ارتباطی به کشتی چینی پهلوگرفته در بنادر استان نداشت و منشاء اصلی شیوع این ویروس در خوزستان مربوط به مراودات شهروندان با خارج از استان است.

کریمی‌کیا همچنین به محدود کردن فعالیت در بازار مرکزی شهرها و همچنین جلوگیری از تجمعاتی که منجر به سرایت کرونا می‌شود اشاره کرد و گفت: این اقدامات با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی، ظرفیت‌های جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از شیوع این ویروس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد در ترویج آموزش‌های پیشگیرانه در استان نقش ویژه‌ای بر عهده دارد و با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد در تلاش هستیم تا به افزایش آگاهی ‌ای مردم بپردازیم.

رونمایی از بازی آنتی کرونا

کریمی کیا با اشاره به  تلاش طراحان و متخصصان رایانه‌ای، بازی آنتی کرونا در استان طراحی شده است، گفت: به منظور جلب توجه هرچه بیشتر گروه سنی کودک و نوجوان به بحث خود مراقبتی طی روزهای آینده از این بازی رونمایی می کنیم.

وی تصریح کرد: این بازی قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه را دارد و هدف از ارائه رایگان آن فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با ویروس کرونا است.

استاندار خوزستان بر اساس چک لیست گزارش‌های نرم افزار پایش ویژه بررسی عملکرد دستگاه‌های دولتی استان در راستای اجرای مصوبات پیشگیرانه ستاد مقابله با کرونا به صورت شفاهی به یکی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و یکی از روسای دانشگاه‌های استان تذکر جدی داد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان امروز یکشنبه به ۲۵۳ نفر رسید که ۳۳ نفر از آنها فوت کردند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.