×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
معاون دادستان: خطر مشروبات الکلی سمی در اهواز هنوز رفع نشده است

علی بیرانوند افزود: معلوم نیست چقدر از این الکل‌ها در بازار توزیع شده است اما آمار مراجعات به بیمارستان نشان می‌دهد برخی افراد بی اعتنا به هشدارها همچنان از این الکل‌ها مصرف میکنند. 

وی گفت : این الکل‌ها کاملا سمی و خطرناک هستند و حتی مصرف کم آن هم کشنده است و لذا از خانوادهها تقاضا می‌کنیم مراقب فرزندان خود باشند تا در دام این مواد سمی و خطرناک قرار نگیرند.

بیرانوند افزود: افرادی سودجو و فرصت طلب خارج از شبکههای رسمی این الکل های تقلبی را تولید کرده و آن را توزیع کردهاند.

معاون دادستان اهواز اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی را مامور کرده ایم این الکل ها را در سطح جامعه جمع آوری کنند اما روند مراجعات بیماران مسموم نشان می‌دهد که این الکل ها همچنان در سطح جامعه وجود دارد و افراد کماکان از آن مصرف می کنند.

معاون دادستان اهواز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۱ هزار لیتر الکل سمی و تقلبی در سطح اهواز توسط نیروهای انتظامی و ضابطان قضائی جمع آوری شده ولی با توجه به مراجعه برخی افراد به بیمارستانها و مراکز درمانی معلوم است که باز هم از این الکل‌ها در بازار وجود دارد.

وی اضافه کرد: با بررسی جامع اطلاعاتی ریشه موضوع شناسایی و عوامل مداخله کننده تحت تعقیب می باشند و تا کنون هم ۱۷ نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

بیرانوند گفت:  در عین حالی که کارشناس مشغول بررسی موضوع هستند خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند.

وی گفت تا کنون ۳۸ نفر در استان خوزستان بر اثر مصرف الکل مسموم فوت کرده اند و تعدادی هم به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند.

معاون دادستان اهواز  با اشاره به اینکه این دادستانی با عوامل توزیع الکلهای سمی به شدت برخورد خواهد کرد گفت: کادر درمانی  اهواز نهایت تلاش و جدیت را در جهت درمان و کم کردن آسیب های بیماران مسموم دارند و علی رغم حجم بالای مراجعان به بهترین شکل خدمات خود را به آنها ارائه می دهند.

برخی افراد با انتشار خبری جعلی در فضای مجازی مبنی بر اینکه مصرف مشروبات الکلی می تواند کرونا را از بین ببرد طی ۴۸ ساعت گذشته در اهواز و برخی شهرستان‌های استان به مصرف مشروبات الکلی سمی روی آورده اند که باعث مسمومیت تعداد زیادی از آنها شده است.

تا ظهر روز سهشنبه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان ۱۱۰ نفر ثبت شده که از این تعداد ۲۵ نفر فوت شدهاند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.