×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار :کنترل مبادی ورودی خوزستان به نهادهای نظامی واگذار شد

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود کشور و استان، به طور جدی از مردم شریف ایران می‌خواهیم در نوروز پیش‌رو به هیچ عنوان استان خوزستان را برای مقصد سفرهای خود انتخاب نکنند و همواره در خانه‌ها بمانند.

وی با قدردانی از مردم سراسر ایران که در بحران‌های مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس، سیلاب، ریزگردها و … در کنار خوزستانی‌ها بودند، گفت: با این وجود از هموطنان می‌خواهیم به منظور پیشگیری از هرگونه فاجعه احتمالی که می‌توان از آن به عنوان یک آتشفشان نام برد، به مسافرت نروند.

شریعتی تصریح کرد: این تصمیم در راستای حفظ سلامت مردم است و به‌همین منظور به‌طور جدی از نیروهای انتظامی، بسیج ، ارتش و نهادهای امنیتی دیگر خواسته شده که مسیرهای ورودی و خروجی به استان را کنترل کنند.

رئیس شورای تامین استان یادآورشد: در این بین نیز نیروهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر خواهند شد و تک تک افراد را کنترل خواهند کرد.

آرامستان ها و آرایشگاه های زنانه تعطیل شدند

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه قرار شد آرایشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه بسته باشند، افزود: مراکز خرید در برخی از شهرستان‌ها با نظر دانشگاه علوم پزشکی تعطیل خواهند شد.

شریعتی با اشاره به اینکه هرگونه برگزاری مراسم جشن در تالارها و یا برگزاری آیین‌های فرهنگی، مذهبی و … در این استان به حالت تعلیق درآمده است گفت: علاوه بر این نیز با تصمیمی که امروز گرفته شده، تمامی آرایشگاه‌های زنانه باید فعالیت‌های خود را تعطیل کنند.

وی یادآور شد: همچنین هیچ دستگاه اجرایی اجازه ندارد در مهمانسراهای دولتی خدمات ارائه کند و همزمان شهرداری‌های استان نباید اجازه برپایی چادرهای مسافری در پارک‌ها و خیابان را بدهند.

از ورود مردم به پارک ها جلوگیری می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه همچنان پارک‌های سراسر استان شب‌ها تاریک هستند، گفت: بعضا دیده شده که مردم در ساعات روشنایی روز به پارک‌ها می‌روند که در این خصوص باید گفت ویورس روز و شب نمی‌شناسد.

شریعتی تصریح‌کرد: تاجایی که ممکن است از مردم استان می‌خواهیم که مسافرت‌های دورن استانی نداشته باشند و در خانه بمانند و به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

به گفته استاندار خوزستان شهرداری و نیروی انتظامی با محوریت فرمانداری‌ها باید از ورود مردم به پارک‌ها در طول شبانه روز جلوگیری کنند.

شرایط در خوزستان استاندارد است

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه موارد ابتلا در استان در حد استاندارد است، گفت: اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه مورد غفلت قرار بگیرد.

استاندار خوزستان به دید و بازدیدهای خانوادگی مردم اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز این امر باید بسیار محدود و حداقلی باشد و تاجایی که ممکن است این دید و بازدیدها صورت نگیرد.

شریعتی از تعطیل شدن فعالیت قطار اندیمشک- دورد خبر داد و افزود: علاوه بر این نیز باید همه قطارهای ورودی و خروجی به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی شوند.

استفاده از الکل‌های استاندارد در مقابله با ویورس کرونا موثر است

وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر اینکه مردم از الکل نباید با هدف ضدعفونی استفاده کنند، گفت: به هیچ وجه این حرف درست نیست به این خاطر که ویروس در مقابل الکل و دیگر مواد ضدعفونی کننده مقاوم نیست.

استاندار خوزستان یادآورشد: این درحالی است که همواره شستن دست‌ها با آب و صابون یک اولویت است و در صورت نبود، مردم می‌توانند از الکل استفاده کنند.

تعدادی از توزیع کنندگان الکل های مسموم دستگیر شدند

رئیس شورای تامین استان همچنین به بحث مصرف الکل توسط برخی از شهروندان خوزستانی اشاره کرد و گفت: با عوامل توزیع و ساخت این دست از الکل‌های مسموم برخورد شده و ضمن اینکه تعدادی از آنها دستگیر شدند، برخی دیگر نیز تحت تعقب هستند.

وی با اشاره به اینکه خوردن الکل مسموم باعث به وجود آمدن این مشکل شد، گفت: نوشیدن الکل مخاطره انگیز است و تاکید ما دوری از چنین اقداماتی است.

افرادی در اهواز به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.

تا ظهر روز دوشنبه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان ۸۳ نفر ثبت شده که ۱۸نفر از آنها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

پیک بیماری کرونا در استان از امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ آغاز و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ مورد ابتلای جدید به این ویروس در خوزستان به ثبت رسید و آمار مبتلایان به ۱۱۰ مورد افزایش پیدا کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.