×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توضیحاتی در خصوص حمله میلیونی ملخ‌ها به آبادان

محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی در روز گذشته، ۱۸ اسفندماه که به حمله میلیونی ملخ‌ها به آبادان اشاره می‌کرد، اظهار کرد: از دوم اسفندماه سال جاری شاهد حمله ملخ‌ها به منطقه هندیجان و بهبهان بوده‌ایم که عملیات مبارزه با این آفت در سطح ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان از طریق سمپاشی زمینی و هوایی انجام شد.

وی افزود: ششم اسفندماه نیز ریزش محدود ملخ در آبادان گزارش شد که این میزان ریزش در نُرم و حد و اندازه سمپاشی نبود. ۱۲ اسفندماه نیز یک تا دو گله ملخ در آبادان ظاهر شد که با وزش باد به سمت کشور عراق رفتند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: روز گذشته (۱۸ اسفندماه) سه گله میلیونی ملخ فضای آبادان را پر کردند و در حال پرواز بودند که غروب، بخشی از این ملخ‌ها در منطقه حفار شرقی خرمشهر ریزش کردند و نسبتا جمعیت بالایی داشتند.

قاسمی‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر عملیات سمپاشی در این منطقه آغاز شده است اما با توجه به اینکه این منطقه مسکونی است، امکان سمپاشی هوایی با هواپیما وجود ندارد. سمپاشی زمینی آغاز شده است و بعد از ظهر امروز نیز عملیات سمپاشی هوایی به وسیله پهپاد انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در آبادان تنها در محدوده مرکز خدمات ابوشانک به میزان ۳۰ تا ۴۰ هکتار به صورت پراکنده شاهد آلودگی هستیم که بعد از ظهر امروز عملیات سمپاشی زمینی در این منطقه آغاز خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.