×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار خوزستان: تغییر ساعت کاری ادارات در دست پیگیری است

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با سیمای خوزستان بیان داشت: درخواست استان به صورت رسمی به قرارگاه ملی مقابله با کرونا ارائه شده اما تا زمان تصمیم گیری قطعی در این رابطه، ساعات کاری همان روال عادی است.

وی با بیان اینکه حضور کارکنان دستگاه‌های اداری به صورت ۵۰ درصد و یک روز درمیان پابرجا است، گفت: این تصمیم با نظر استان اعمال شده و این امکان وجود دارد که کارکنانی که باردار و یا دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند در محل کار حاضر نشوند.

زمینه میزبانی از مسافران در خوزستان فراهم نیست

رئیس شورای تامین خوزستان همچنین در واکنش به انتقادها به بسته نشدن مسیرهای ورودی به این استان، گفت: رفع محدودیت‌های ترددی یک سیاست ملی اتخاذ شده در قرارگاه مقابله با کرونا است و برخی اقدامات استان‌های دیگر برای جلوگیری از ورود مسافران لغو شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که زمینه میزبانی استان خوزستان از مهمانان به هیچ عنوان فراهم نشده و از ۲ هفته گذشته در نشست ستاد سفرهای استان از متولیان این امر خواسته شد که اقامتگاه ها، مدارس، مهمانسراهای دولتی و دیگر اماکن شرایط میزبانی مسافران را به وجود نیاورند.

استاندار خوزستان سلامت مردم را در اولویت کاری خود دانست و گفت: رعایت توصیه‌ها و دستورات ملی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا ضروری است.

وی همچنین درخصوص بسته شدن اماکن مذهبی، توضیح داد: این موضوع مصوبه شورای تامین استان خوزستان بوده و به اداره کل اوقاف استان ابلاغ شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان در واکنش به برخی انتقادها بر تاخیر در اعلام برگزار نشدن نماز جمعه در شهرهای استان گفت: چنین چیزی نبوده به این خاطر که بعد از ثبت نخستین مورد ابتلا به این ویروس مصوبه شورای تامین استان مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه به ستاد برگزاری نماز جمعه ابلاغ شد.

وی یادآور شد: در صورتی که این اقدامات صورت نمی‌گرفت؛ شرایط استان خوزستان نیز مانند دیگر استان‌های کشور بود که بعضا آمار بالاتری نسبت به ما دارند.

شریعتی به موضوع ورود برخی طلاب از استان قم اشاره کرد و گفت: به صورت موردی چنین موضوعاتی را در استان داشتیم اما چیزی تحت عنوان ورود دسته جمعی و یا سازماندهی شده نداشتیم.

وی افزود: بعد از اینکه متوجه حضور برخی از طلاب در استان شدیم، فورا تیم‌های پزشکی اعزام و اقدام به اخذ آزمایش‌های مربوطه کردند و اگر افراد مشکوک به ابتلا در بین آنها وجود داشت، فورا به مراکز درمانی هدایت شدند.

خواسته‌های بخش خصوصی و کسبه به هیات دولت منتقل می‌شوند

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین به ارتباط ویدئو کنفرانس استانداران با وزیر کشور اشاره کرد و گفت: از این طریق مطالبات، پیشنهادها و خواسته فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نیز کسبه به اطلاع وزیر کشور رسانده شد و قرار است این موضوع در نشست هیات دولت برای تصمیم گیری مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور در حال حاضر موضوع سلامت مردم است، گفت: در وقت مقرر به موضوعات اقتصادی که این بیماری آنها را تحت تاثیر قرار داده، رسیدگی خواهد شد.

شریعتی همچنین در پاسخ به پرسشی که چرا مصوبات قرارگاه در حوزه جایگاه‌های پمپ بنزین رعایت نمی‌شود، گفت: همه جایگاه‌داران موظف هستند از کارکنان خود برای مراحل بنزین زدن خودروها استفاده کنند.

وی یادآور شد: شهروندان خوزستانی در صورت مشاهده چنین بی‌توجهی‌هایی می‌توانند موارد را به روابط عمومی و یا اداره کل بازرسی استانداری خوزستان منتقل کنند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.