×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورد جدی با نانوایی‌هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

امیر دهقان با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق قرار گرفتن مردم در صف‌های نانوایی و تجمع آن‌ها وجود دارد، اظهارکرد: از شهروندانی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه می‌کنند درخواست داریم تا نسبت به رعایت موارد بهداشتی اقدام کنند و در زمانی که در صف قرار دارند، فاصله یک متر از نفر جلویی را رعایت کنند تا شاهد مساله خاصی در بحث انتقال ویروس کرونا نباشیم.

وی افزود: نان جزیی از مایحتاج روزانه مردم است و در این زمینه روزانه یا چند روز یکبار باید با مراجعه به نانوایی‌ها نسبت به خرید آن اقدام شود. از این رو انتظار داریم تا شهروندانی که قصد خرید نان را دارند، موارد بهداشتی تاکید شده در زمینه جلوگیری از انتقال کروناویروس را رعایت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با اشاره به تمهیدات اتخاذشده از سوی اتحادیه در بحث مقابله با این ویروس در نانوایی‌ها، تصریح کرد: مرتبا بازرسی‌هایی از نانوایی‌های سطح شهر اهواز انجام می‌گیرد و موارد بهداشتی مورد نظر به آن‌ها تذکر داده می‌شود. در صورتی که نانوایی‌ها موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های ارائه شده درخصوص مقابله با کروناویروس را جدی نگیرند و رعایت نکنند قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود.

دهقان با اشاره به فعالیت ۶۰۰ نانوایی در سطح شهر اهواز، عنوان کرد: در بازرسی‌هایی که تاکنون از حدود ۳۰ درصد از نانوایی‌های اهواز انجام شده، شاهد آن بوده‌ایم که برخی از نانوایی‌ها نسبت به رعایت موارد بهداشتی مورد تاکید اقدام می‌کنند. در این زمینه به آن دسته از نانوایی‌هایی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکرهایی داده شده است و در صورت ادامه داشتن مساله، قطعا به صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: همه نانوایان ملزم به استفاده از روپوش، کلاه و سایر وسایل بهداشتی هستند. همچنین به نانوایی‌ها توصیه شده است تا متصدی فروش، از افرادی که در پخت نان نقش دارند، جدا شود و آن فرد از دستکش استفاده کند زیرا با پول سر و کار دارد و این مساله ممکن است منجر به انتقال ویروس شود.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.