×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
ارجاع مصوبات عملی نشده شورای سلامت خوزستان به مراجع قضایی

شهاب رزمی بیان کرد: تعداد زیادی از مصوبات شورای سلامت از تکالیف شهرداری اهواز بوده اما این شهرداری از اجرای آنها سرباز زده است؛ این مصوبات امروز از دبیرخانه این شورا اخذ شده و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

وی افزود: ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر جلوگیری از شیوع بیماری‌های مسری، از وظایف شهرداری است، این در حالیست که بخش اعظم مصوبات شورای سلامت استان که از وظایف شهرداری اهواز بوده، تاکنون عملی نشده است.

رزمی با اشاره به عضویت شهردار اهواز در شورای سلامت خوزستان، ادامه داد: درباره اینکه بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از وظایف شهرداری است، شکی نیست اما شهرداری اهواز هرگاه درباره عملی نشدن مصوبات شورای سلامت از جمله ساماندهی حیوانات ناقل بیماری، مورد پرسش قرار می‌گرفت، پاسخ می‌داد که این اقدامات جزو وظایف شهرداری اهواز نیست، بنابراین حال که اعضای شورای شهر اهواز به تکالیف و وظایف شهرداری اذعان کرده‌اند، این مصوبات از دبیرخانه شورای سلامت دریافت شده است.

وی همچنین درباره اظهارنظر شهردار و برخی اعضای شورای شهر اهواز درباره بیماری کرونا و لغو سفرهای نوروزی به خوزستان، گفت: با توجه به اینکه کرونا یک مساله ملی و جهانی است، بر اساس شاخص‌های جهانی درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

رزمی اضافه کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که امروز ابلاغ شده، همه موضوعات مرتبط با بیماری کرونا باید برابر سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی در ستاد استانی مدیریت بیماری بررسی و تصمیم‌گیری شده و به ستادهای شهرستانی ابلاغ تا به صورت منسجم و هماهنگ اقدامات صورت پذیرد.

وی ادامه داد: این ستاد ممنوعیت ورود خودروها از سوی ستادهای استانی و شهرستانی را مغایر با سیاست‌های ستاد ملی مدیریت کرونا دانسته و تاکید کرده است که با استقرار تیم‌های چک و کنترل بهداشتی نسبت به انجام تست‌ سلامت شهروندان اقدام شود.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان بیان کرد: در این راستا با مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، راه آهن، فرودگاه، پایانه‌ها، شهرداری و گمرک نشست‌هایی برگزار و مکلف شده‌اند که در ورودی‌های شهرها، تست تب سنج را انجام داده و اقدامات پیشگیرانه را اعمال کنند.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و اعلام اینگونه بیماری‌ها به وزارت بهداری و موسسات بهداشتی و دامپزشکی و شهرداری‌ های مجاور هنگام بروز آنها و دور نگاهداشتن بیماران مبتلا به امراض ساریه و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از چرا و گردش چارپایان و احشام در شهر و دفع و اتلاف حشرات، جزو وظایف شهرداری هاست.

مصوبات ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در ۱۵ اسفند جاری، مبنی بر بررسی نحوه اعمال کنترل‌ بهداشتی و درمانی در مبادی ورودی و خروجی شهرها، با توجه به تصمیمات محلی اتخاذ شده در مناطق مختلف جغرافیایی در این زمینه و بروز مشکلات برای مردم و به منظور اقدام هماهنگ در سراسر کشور ضمن تاکید بر اهتمام همه جانبه در رعایت اقدامات خودمراقبتی و بهداشتی برای مدیریت بیماری و جلوگیری از گسترش آن ابلاغ شده است. طبق این مصوبات، که در پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان منتشر شده، تصمیمات هماهنگ ستادهای استانی و شهرستانی مطابق با ستاد ملی، لغو ممنوعیت ورود خودروها، استقرار تیم های چک و کنترل بهداشتی به ویژه در مبادی ورودی و خروجی استان‌ها و آگاهی بخشی به مردم و اقناع سازی آنها برای خودداری از سفرهای غیر ضرور، تاکید شده است.

به تازگی موسی شاعری شهردار اهواز با ارسال نامه ای به استاندار خوزستان خواستار ممنوعیت سفرهای نوروزی و قرنطینه این شهر شده بود. آصفی معاون امنیتی استانداری خوزستان در واکنش به اظهارات شهردار اهواز نیز گفت: در شرایط موجود باید توجه داشت که هر مسوولی در حوزه وظایف کاری خود اظهارنظر کند و پیوستگی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های قرارگاه مقابله با کرونا نباید با اظهارنظرهای شتاب‌زده مورد لطمه قرار گیرد.

دیروز بیش از ۱۰ استان کشور ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی را اعلام کرده بودند. در همین راستا فعالان فرهنگی و اجتماعی خوزستان نیز خواستار قرنطینه شدن خوزستان شده‌اند. این گروه‌ها با صدور بیانیه‌ها و به راه انداختن کمپین در فضای مجازی ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران نوروزی به این استان را خواستار شده و از مردم خواسته‌اند برای حفظ سلامتی خود و میزبانانشان، به این استان سفر نکنند.

به گفته علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان تاکنون به ۶۲ مورد رسیده که از این تعداد ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.