×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مدیران شهری و شهرستانی برای موج سواری رسانه ای، به جامعه التهاب وارد نکنند.

حبیب الله آصفی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان پیرامون نامه یکی از مدیران شهری در خصوص ممنوعیت ورود مسافران نوروزی ،گفت:بهتر است مدیران شهری و شهرستانی با توجه به حوزه مسولیت ها و اختیارات خویش اظهار نظر کنند و در مواردی که مربوط به نهادهای تصمیم گیری استان است موج سواری نکنند و سلامت جامعه را فدای بودن خودشان نکنند ‌ و به مسائل و موضوعات بر زمین مانده در حوزه خدمات شهری بپردازند. بیان این موضوعات شاید مشکلات این مدیران را حل کند اما مشکل مردم و جامعه را حل نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیان مسائل در قالب های احساسی و رسانه ای مشکلی را حل نخواهد کرد، افزود : عالی ترین نهاد حاکمیتی استان شورای تامین استان است که مرجع تصمیم گیری های اساسی است و این تصمیم گیری ها برپایه نظرخواهی و استفاده از آرا متخصصان و کارشناسان انجام می پذیرد . و اگر تاکنون توفیقاتی در کنترل کرونا در استان تاکنون براساس هم افرایی هم اندیشی علمی و تخصصی با متولیان امر بوده است .

دبیر شورای تامین استان خوزستان افزود: از ابتدای مشاهده موارد مشکوک در استان خوزستان ، با مسولیت مستقیم ریاست شورای تامین تصمیمات مهمی اتخاذ گردید که قبل از آن در کشور در مورد آن تصمیمی اتخاذ نشده بود مانند تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، کاهش ساعات کاری ادارات، تقسیم بندی پنجاه درصدی پرسنل ادارات ،اعطای مرخصی به پرسنل دارای بیماری های زمینه ای ، مرخصی زنان باردار و مادران شیرده ،لغو اردوهای راهیان نور،تعطیلی مراکز ورزشی عمومی،سینماها و کنسرت ها،تالارهای عروسی، نماز جمعه و حتی موردی که فقط در استان در مورد ممنوعیت زیارت اهل قبور در پنجشنبه .

آصفی ادامه داد: مهمترین معیار و شاخص برای مجموعه مدیریت استان حفظ سلامت مردم و درکنار آن معیشت و اقتصاد جامعه است و تصمیمات اتخاذ شده تابع متغیر های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است .

ایشان با اشاره به مصوبات جلسه ستاد تسهیلات سفر مبنی بر عدم ایجاد تسهیلات برای سفرهای نوروزی توسط دستگاه های اجرایی ، گفت: به همه دستگاه های متولی سفر های نوروزی تاکید شد با حفظ آمادگی هیچ اقدام عملی انجام ندهند تا با توجه به شرایط و نظر کارشناسان امر تصمیم نهایی اتخاذ شود و هیچ مصوبه ای برای سفرهای نوروزی نداشتیم که حالا درخواست لغو یا ممنوعیت سفر های نوروزی را داشته باشیم.

وی افزود : در جلسه روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با دعوت از خبرگان این موضوع و مدیران مرتبط با حوزه سفرهای نوروزی سناریوهای مختلف مطرح شد و مقرر گردید نظرات کارشناسی در عالی ترین نهاد حاکمیتی استان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی اتخاذ شود که متضمن سلامت و معیشت مردم باشد . طرح موضوع ممنوعیت سفرهای نوروزی که در دستور کار جلسه بوده و برای بررسی بیشتر و کار کارشناسی به جلسه شورای تامین موکول گردید، به نوعی پیشدستی و بهره‌برداری رسانه ای محسوب می شودو شایسته نیست.

معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به وحدت و هماهنگی بین بخشی مطلوب در حوزه مقابله با ویروس کرونا در استان و نتایج مطلوب این هم افزایی ،گفت : تاکنون در ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین استان به اقتضای موارد و پیشامدهای مختلف تصمیماتی اتخاذ شد که نتیجه آن کنترل نسبی ویروس و مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی و بهداشتی و مردم شریف خوزستان بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به نقش و جایگاه ارگان ها و دستگاه های مختلف و هم افزایی آنها ، هرچه زودتر شاهد ریشه کنی ویروس کرونا در استان باشیم.

 

 

 

منبع: تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.