×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تمدید تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در خوزستان تا پایان هفته آینده

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد کنترل ویروس کرونا در اهواز گفت:  برای کنترل انتشار ویروس کرونا در استان، علاوه بر مدارس و دانشگاه ها تمامی مراکز ورزشی ، تالارها و برنامه های هنری و فرهنگی ، آرایشگاه ها، مراکز لیزر و ماساژ و …تا پایان هفته آینده باید تعطیل باشند.

پیش ازاین استاندار خوزستان مدارس و مراکز دانشگاهی را دراستان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام کرده بود.

وی تاکید کرد:  شهرداری ها مراکز تجاری را اقناع کنند تا ساعات کاری خود را کمتر کنند.

وی ادامه داد:  تمامی  مراکز عرضه غذاهای سلف سرویس چه درون شهری وچه برون شهری نیز تعطیل خواهند بود و همه پارکها باید بسته شوند.

استاندار خوزستان همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و برای کنترل انتشار ویروس کرونا،  زیارت قبور و آرامستان ها نیز دراین مدت ممنوع است  و مردم از رفتن به این اماکن خودداری کنند.

به گفته وی بر پایه هماهنگی های انجام شده نماز جمعه این هفته نیز در هیچ کدام از شهرهای استان برگزار نمی شود.

استاندار خوزستان همچنین دراین راستا  شامگاه سه‌شنبه دستورالعمل تقسیم کارکنان ادارات به ۲ گروه ۵۰ درصدی و حضور یک روز درمیان در محل کار را ابلاغ کرده بود.

بر اساس این ابلاغیه که به تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران خوزستان ابلاغ شده آمده است با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور، ضرورت انجام تعهدات مراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به منظور کاهش تعاملات اجتماعی و تبادلات انسانی در سطح ادارات استان و جهت کاهش تردد و تجمع در محیط های اداری تقسیم ۵۰ درصدی کارمندان برای حضور در محل کار به صورت یک روز در میان انجام شود.

در این ابلاغیه تاکید شده مدیران و مسئولان با کارمندان به ویژه زنان باردار، زنان دارای فرزند کوچک و شیرخواره و  کارمندان مبتلا به بیماری های خاص قلبی و عروقی، دیابتی و غیره برای اخذ مرخصی یا انجام دورکاری همکاری کنند.

همچنین کارمندان با علائم سرماخوردگی و مبتلا به ویروس کرونا احتمالی پایش شوند و از حضور این کارمندان در ادارات جلوگیری به عمل آید.

به گفته  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از زمان شروع اپیدمی ویروس کرونا در استان تاکنون ۵۰ مورد ابتلای قطعی در استان خوزستان به ثبت رسیده است که ۱۲ نفر از آنان فوت شده‌اند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیش از سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.