×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
این هفته، پیک خطر کرونا / در خانه بمانید

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در خصوص نحوه پذیرش افراد مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: همه بیمارستان‌ها مکلف به پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس هستند اما بیماران پس از پذیرش، در بخش معین یا بیمارستان معین بستری می‌شوند تا جواب آزمایش‌ها داده شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش شناسایی موارد مبتلا به کروناویروس در سطح کشور، گفت: امیدواریم بتوانیم شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که شیب آمار موارد شناسایی افزایش نیابد. قطعا موارد شناسایی در خوزستان نیز افزایش می‌یابد، اما شیب افزایش مهم است.

ابول‌نژادیان تاکید کرد: پیک خطر در یک هفته تا ۱۰ روز آینده است و مردم باید در این بازه زمانی بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها را رعایت کنند و در خانه بمانند زیرا امن‌ترین مکان، خانه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: پس از معرفی نخستین فرد مبتلا به کروناویروس، در بازه زمانی دو تا ۱۴ روزه بیشترین ریسک انتقال ویروس وجود داشته است. با توجه به اینکه روز نخست مشاهده مورد مشکوک به کروناویروس در خوزستان یعنی یکم اسفندماه به دلیل اینکه آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در خوزستان وجود نداشت، مجبور بودیم نمونه را به تهران ارسال کنیم و پس از چهار تا پنج روز جواب نهایی این بیماران داده شد و تا آن زمان نمی‌دانستیم که این افراد به کروناویروس مبتلا هستند.

وی بیان کرد: در این شرایط ممکن است افرادی که با مبتلایان به کروناویروس در تماس بوده‌اند یا خانواده‌های آنها نیز به این ویروس آلوده شده باشند.

ابول‌نژادیان گفت: به محض تشخیص کروناویروس در بیماران مشکوک، انتقال یا درمان بیمار با محافظت خاص انجام می‌شود. اکیپ‌های بهداشت نیز خانواده‌های بیماران مبتلا به کروناویروس را در منزل قرنطینه می‌کنند و توصیه‌های بهداشتی به آنان ارائه می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.