×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آمادگی کامل برای کار در ۲۸ مخزن نفتی را داریم/ شرکت ملی حفاری به پرداخت مطالبات متعهد باشد/ شرکت ملی حفاری با ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد همکاری دارد

سیدعبدالله موسوی روز سه شنبه در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران اظهارداشت: به واسطه تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای کاری که با این شرکت‌ها وجود دارد تاکنون ساخت ۲۲ هزار قطعه از اقلام مورد نیاز صنعت حفاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعامل و همکاری به وجود آمده میان شرکت‌های دانش‌ بنیان و قطعه‌سازان داخلی، افزود: در تلاش هستیم تا این تعامل به صورت مشترک در راستای منافع اقتصادی کشور بیش از گذشته صورت بگیرد.

موسوی صنعت نفت را قطب اقتصادی نظام دانست و افزود: به واسطه اینکه مدیریت این صنعت کاملا داخلی است، بسیاری از قطعات و ماشین آلات این صنعت نیز بومی‌سازی شده‌اند.

وی تداوم این روند را عامل اقتدار هرچه بیشتر کشور در مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: در شرایط تحریم باید بتوانیم زمینه رشد صنعت کشور را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به طرح توسعه تولید در ۲۸ مخزن نفتی اشاره کرد و بیان داشت: این شرکت آمادگی دارد تا در همه زمینه‌های تولید نفت حضور داشته باشد.

موسوی همچنین در بخش دیگری از این آیین با اشاره به قرارداد منعقد شده در سال ۸۷  میان جهاددانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران برای ساخت پنج دکل حفاری، بیان داشت: در سال ۹۴ سفارس ساخت این دکل‌ها به سه فروند تغییر پیدا کرد که از این تعداد تاکنون ۲ دکل تحویل داده شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مراحل ساخت دکل سوم حفاری نیز تا اواسط سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

همچنین دکتر حمیدرضا طیبی در این آیین اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی جهاد، تولید فناوری برای صنایع کشور است و در این زمینه از ابتدای کار، صنعت نفت ایران را به عنوان زمینه فعالیت خود انتخاب و در این بخش ورود کردیم.

وی افزود: جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف توان بسیار خوبی دارد و در این راستا اقدامات بسیار خوب و گام‌های اساسی برداشته است.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به بحث ساخت دکل‌های حفاری توسط این سازمان عنوان کرد: در ابتدا قرار شد ساخت ۵ دکل را انجام دهیم و در نهایت این قرارداد منتج به ساخت ۳ دکل شد.

دکتر طیبی بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد مجبور هستیم با انتقال فناوری نسبت به ساخت دکل‌ها اقدام کنیم و اکنون انتقال دانش در بحث ساخت دکل به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون صاحب دانش طراحی دکل هستیم و در این زمینه ۴۵ درصد از دکل‌ها ساخت داخل است.

دکتر طیبی با اشاره به ساخت و تحویل ۲ دکل به شرکت ملی حفاری ایران گفت: امیدواریم دکل سوم را تا شهریور ماه سال آینده تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این‌ زمینه امیدواریم‌ شرکت ملی حفاری ایران نیز به تعهدات خود در بحث پرداخت مطالبات عمل و این مطالبات را پرداخت کند.

رییس جهاد دانشگاهی با تشکر از حمایت همه مدیران نفتی در بخش‌های مختلف گفت: توان بسیار خوبی در حوزه صنعت نفت ایران در جهاد دانشگاهی وجود دارد و امیدواریم این توان را گسترش دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.