×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره برداری از کارخانه آجرسازی در شهرستان کارون

این کارخانه آجرسازی شامگاه شنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در شهرستان کارون به بهره برداری رسید.

این کارخانه آجرسازی ۴۵ سال پیش فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد و سال ها بعد به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شد اما اکنون به همت سرمایه گذاران خوزستانی در فاز اول با هشت میلیارد ریال اعتبار به چرخه تولید بازگشت و روزانه ۱۵۰ هزار قالب آجر و ۱۵۰ هزار قالب خشت تولید می کند.

راه اندازی مجدد این کارخانه برای ۱۵۰  نیروی بومی به صورت مستقیم و یکصد نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

بهمن براتوند مدیرعامل این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز این منطقه و همچنین لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان بومی، این کارخانه راه اندازی شده و امید است بتوانیم با توسعه آن بر میزان اشتغالزایی در این منطقه بیفزائیم.

وی افزود: نیروهای جوان، متخصص و انقلابی زیادی در این شهرستان ساکن هستند که تاکنون فرصت مناسبی برای بکارگیری آنها فراهم نشده بود اما راه اندازی این کارخانه جوانان زیادی را جذب کرده که تعدادی از این نیروهای بومی نیز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

مدیرعامل این کارخانه آجرسازی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بومی هر منطقه‌ای از ضرورت ها بوده و بعضاً عامل اصلی پیشرفت آن شهرستان است.

وی تصریح کرد : این کارخانه در سالیان دور به بهره‌برداری رسید اما به دلایل مشکلات اقتصادی فعالیت آن برای سالها متوقف شد اما در حال حاضر با سرمایه‌گذاری جمعی از نیروهای بومی استان فعالیت خود را آغاز کرده و بی شک می تواند در رونق اقتصادی این منطقه تاثیرگذار باشد.

براتوند گفت: جوانان سرمایه های هر کشور و هر استانی به شمار می‌روند که اگر به آنها توجه لازم صورت نگیرد، بی شک به هدفی برای دشمنان اسلام و نظام تبدیل خواهند شد.

وی یادآور شد: مسئولان استان با توجه به این ظرفیت ها و تقویت شرکت های زودبازده میتوانند ضمن رفع معضل بیکاری جوانان آنها را از آسیب های اجتماعی نیز دور بدارند.

۱۲ پروژه عمرانی، صنعتی، ورزشی و تولیدی عصر شنبه در شهرستان‌های اهواز و کارون بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

شهرستان کارون در سال ۹۱ با مرکزیت شهر کوت عبداله از شهرستان اهواز جدا شد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.