×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرکت توسعه نیشکر دروازه ورود مکانیزاسیون به کشاورزی است/ توسعه نیشکر یک موسسه بزرگ برای نشر دانش کشاورزی است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر دروازه ورود مکانیزاسیون به کشاورزی است.

دکتر عبدعلی ناصری در دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون، با بیان این مطلب گفت: شرکت توسعه نیشکر به واسطه حضور نیروهای متخصص و با تجربه در سطوح مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت، دانش محور است و از روش های نوین در این حوزه کشاورزی و صنعت استفاده می شود. در واقع توسعه نیشکر دروازه ورود مکانیزاسیون در صنعت نیشکر و کشاورزی است.

وی افزود: توسعه نیشکر علاوه بر تولید شکر، یک موسسه بزرگ برای نشر دانش کشاورزی است و در تمام زمینه های کاشت ، داشت و برداشت هر ساله از روش های نوین بهره می گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه بیان کرد: شرکت توسعه نیشکر در فناوری کشاورزی در کشور پیشرو است و به سمت مزارع هوشمند حرکت می کند.

دکتر ناصری در ادامه افزود: کشت و صنعت های نیشکر در فناوری و مکانیزاسیون کشاورزی از جمله سیستم های آبیاری ، زهکشی و همچنین سیستم برداشت ، بهره برداری و… در کشور پیشرو است.

وی با اشاره به تولید پایدار در صنعت نیشکر، گفت: کشت پایدار و کشاورزی مدرن نیازمند دانش فنی است و کشت و صنعت های نیشکر به دلیل برخورداری از این دانش فنی به کشت و تولید پایدار رسیده اند.

وی درباره مکانیزه شدن آب دهی به مزارع نیشکر نیز گفت: تقریباً ۱۰۰ درصد برداشت محصول نیشکر به شکل مکانیزه انجام می شود. همچنین روش‌های آبیاری پیشرفته ای از جمله آبیاری با هیدروفلوم در مزارع نیشکر به کار گرفته شده است که سبب کاهش میزان مصرف آب می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با اشاره به ظرفیت های صنعت نیشکر، اظهار داشت: این شرکت با تولید ۴۰ درصد شکر مصرفی کشور، نقش بسزایی در خودکفایی کشور و ایجاد اشتغال دارد. اشتغال بیش از ۱۹ هزار نفر و معیشت ۱۰۰ هزار خوزستانی به توسعه نیشکر وابسته است.

گفتنی است دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون روز چهارشنبه با حضور برات قبادیان معاون وزیر صمت و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و تولید کنندگان بخش کشاورزی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.