×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار خوزستان:دانش آموزان با ویروس کرونا آشنا شوند

غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری این استان بیان کرد: در تمامی مدارس استان مراقبت های بهداشتی لازم و نظارت های کافی برای مقابله با ویروس کرونا باید انجام گیرد.

وی گفت: باید از ابتدا مراقبت های بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در مدارس انجام شود و تمامی مدیران مدارس و معاونان نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت آموزشی شهرستان اندیکا بیان کرد: اندیکا به دلیل اینکه زمان زیادی از شهرستان شدن آن نمیگذرد و به دلایل مختلفی از جمله سخت گذر بودن اکثر مناطق آن و با داشتن ۶۸۰ روستا و توجه کافی نداشتن به این منطقه توجه و پیگیری برای ارتقاء  شاخص های آموزش و پرورش این منطقه ضروری است.

استاندار خوزستان ادامه داد: مدیرکل نوسازی مدارس استان برای ارتقاء شاخصهای فضاهای آموزشی این شهرستان توجه بیشتری نماید.

شهرداری ها مکلف به پرداخت عوارض به آموزش و پرورش هستند

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه شهرداریها موظف به پرداخت پنج درصد عوارض به آموزش و پرورش هستند ادامه داد: در صورتی که شهرداری به این وظیفه قانونی خود عمل نکند مبلغ مورد نظر از حساب آن برداشت خواهد شد.

شریعتی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل امور شهری استان  موظف به پیگیری موضوع پرداخت عوارض شهرداری به آموزش و پرورش هستند.

وی درادامه با اشاره به اینکه مقرر بود امسال هزار کلاس درس در خوزستان بهره برداری شود بیان کرد: با تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان یکهزار و ۳۳۰ کلاس درس در استان تا پایان امسال به بهرداری خواهد رسید.

تحویل کلاس ساختمانی با دریافت کلاس کانکس

استاندار خوزستان با ابراز گله مندی از همکاری نکردن مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در جمع آوری کلاس های کانکسی ادامه داد: ۳۰۰  کلاس ساختمانی برای جایگزینی کلاس های کانکسی در استان ساخته شده است اما بسیاری از ادارات آموزش و پرورش در استان حاضر به تحویل کلاس های کانکسی نیستند.

شریعتی ادامه داد: کلاس های کانکسی برای مدارس مناطق عشایری و یا در شرایط بحرانی استفاده خواهند شد و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در صورت دریافت کلاس کانکسی کلاس ساختمانی به ادارات آموزش و پررش تحویل دهد.

افتتاح ۱۴۲ واحد آموزشی در خوزستان در دهه فجر امسال

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این نشست گفت: ۴۷۱ کلاس درس در قالب ۱۴۲ واحد آموزشی در خوزستان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و یک هزار و ۱۰۰ برنامه در مدارس استان برگزار خواهد شد.

مودت در ادامه با اشاره به برخی از موفقیت های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری بیان کرد: کسب چهار رتبه اول و ۲ رتبه سوم کشوری دانش آموزان متوسطه اول خوزستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی، قرار گرفتن استان خوزستان در بین پنج استان برتر کشور در حوزه جشنواره نوجوان خوارزمی ، کسب ۵ رتبه برتر کشوری توسط استان خوزستان در طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی، توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی و پوشش بیش از ۱۰۶ هزار نوآموز خوزستانی، شرکت ۳۹۰ هزار دانش آموز خوزستانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از جمله مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری بوده است.

۱۱ هزار نفر در کشور چین مبتلا به ویروس کرونا شدند و بیش از ۲۰۰ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت برای مقابله و پیشگیری از ورود و ابتلا به این ویروس در ایران رعایت مراقبت های بهداشتی در بخش های مختلف را ضروری خوانده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.