×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در این رونمایی از طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند اظهار داشت: بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری از بین ۱۰۰ طرح رسیده و پس از بررسی و مطالعه و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های منطقه، انتخاب شدند.

سیدعلی موسوی افزود:بسته‌های سرمایه‌گذاری به اساس امکان سنجی و پیش امکان سنجی بر اساس مطالعات بازار بررسی و انتخاب و در بخش های صنعت، تجارت، خدمات و گردشگری تعریف شده اند.

وی احداث بازارچه ماهی و میگو مدرن و بدون بو، طرح تولید عطر و ادکلن، طرح تولید ورق و درب چوبی پلاست، طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم، مجتمع چاپ و بسته بندی، احداث پارک آبی روباز و سرپوشیده، طرح تولید شیشه سکوریت، احداث مجتمع چند منظوره، خدمات مسافری و مجتمع تولید فلزات گرانبها، سنگ و جواهرات قیمتی از جمله طرح‌های پیشنهادی در بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند می باشند.

در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دستگاه ایکس‌ری کامیونی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مرز بین‌المللی شلمچه راه‌اندازی شد.

این دستگاه با ظرفیت اسکن یکهزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در روز با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال با همت و تلاش کارشناسان داخلی کشور ساخته شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.