×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
۲۰۱ پروژه راه‌سازی در خوزستان درحال اجراست/جابه‌جایی ۳۸ میلیون تن کالا در جاده‌ها

 رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر راه اصلی ۱۰ درصد راه‌های اصلی کشور را داراست و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و با یک هزار و ۳۰۶ کیلومتر راه فرعی رتبه سوم راه‌های فرعی را دارد.

وی افزود: سالانه حدود ۳۸ میلیون تن کالا به دلیل ظرفیت صنعتی و بنادر در جاده‌های خوزستان جابه‌جا می‌شود که رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین با جابه‌جایی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال رتبه ششم جابه‌جایی مسافر را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وجود بدهی در بخش جاده‌سازی خوزستان، عنوان کرد: بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده است و امسال منابع بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است که اکنون ۲۰۱ پروژه در خوزستان با حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده در حال اجراست.

وی گفت: اگر منابع موردنظر به طور کامل اختصاص پیدا کند بسیاری از مشکلات راه‌ها برطرف می‌شود اما به دلیل تامین نشدن تمام اعتبارات برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

رضایی با اشاره به ۷ محور در اولویت بازسازی و ساخت در خوزستان، اظهار کرد: محور اربعین در اولویت قرار دارد و بخش عمده‌ای از مشکلات آن حل شده است و پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

وی افزود: محور رامهرمز به بهبهان از محورهای پرترافیک است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی طی ۲ سال به آن اختصاص داده شد و تا نیمه دوم سال ۹۹ به ۴ خطه تبدیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اتمام جاده بهبهان به گچساران تا پایان خرادادماه آینده، عنوان کرد: از محل اعتبارات ملی ۲۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال به جاده اهواز به ایذه اختصاص پیدا کرد و این پروژه در حال اجراست.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.