×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بازسازی همچنان اولویت اصلی در استان خوزستان/ روند بازسازی در استان مثبت ارزیابی می شود

معاون استاندار و جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اولویت اصلی استان با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و مقام عالی استان مساله نوسازی و بازسازی استان است و در این حوزه سه موضوع مناطق سیل زده استان، مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و خسارت های ناشی از آبگرفتگی اخیر در چهار شهرستان مد نظر است.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به خسارت به کشاورزی در مناطق سیل زده استان توضیح داد: براساس اقرار نامه در بخش کشاورزی ۲۶ هزار و ۸۸ فقره پرونده ارزیابی شده است که از ایبن تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۰پرونده تایید و ۲۳ هزار و ۳۱۳ پرونده با مبلغ ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان این که در بخش مسکونی مناطق سیل زده ۲۵ هزار و ۳۵۸ واحد ارزیابی شد بیان کرد: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۷ واحد تعمییری بود که تعمییر ۱۸ هزار و ۷۰ واحد به اتمام رسید و به ۱۱ هزار و ۲۱۶ واحد کمک هزینه معیشتی پرداخت شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: تاکنون نیز ۶۸۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و در حال حاضر پنج هزار و ۱۸۰ واحد در مرحله پی کنی و چهار هزار و ۷۳۸ واحد نیز در مرحله پی سازی هستند.

وی با اشاره به این که ۳۱ هزار و ۱۶۵ نفر برای تسهیلات ارایه شده به مناطق سیل زدهمعرفی شدند بیان کرد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۷۴ فقره به عقد قرارداد رسید و۲۸ هزار و با مبلغ یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز به ۶۸۱ نفر بلاعوض پرداخت شده است.

حاجی زاده با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص خسارات زمین لرزه مسجد سلیمان گفت: پس از مین لرزه در مسجدسلیمان ۱۰ هزار واحد ارزیابی شد که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد تعمییری معرفی و تاکنون تعمییر پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تکیمل شده است و در یک هزار و ۵۰۰ واحد احداثی مسجدسلیمان کار احداث ۷۰۰ واحد آغاز شده است.

وی با بیان این که هشت هزار نفر برای دریافت تسهیلات در مسجدسلیمان معرفی شدند توضیح داد: از میان این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عقد قرارداد رسید و تاکنون به پنج هزار نفر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به آبگرفتگی آذر ماه اخیر بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفت که از میان آنها ۶۵ واحد احداثی،یک هزار و ۵۰۰ واحد تعمییری و هفت واحد تجاری خسارت دیده هستند.

وی گفت: در کل روند بازسازی و نوسازی در استان مثبت است و از مدیران متولی درخواست می کنیم با جدیت کار بازسازی را ادامه دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.