×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به اجرای فاز دوم طرح توسعه پتروشیمی ماهشهر اختصاص یافت

غلامرضا شریعتی شنبه شب در حاشیه نشست بررسی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اظهارداشت: فاز دوم طرح توسعه این منطقه در مسیر جاده ماهشهر به هندیجان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: زمینی که مورد توافق بین محیط زیست و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر است، وسعتی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار دارد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه فرآیندهای قانونی لازم برای تصویب کلیات این طرح طی شده، افزود: اما با این وجود، جزئیات اجرای فاز دوم توسعه منطقه ویژه اقتصادیپتروشیمی ماهشهر باید در نشست‌های بعدی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

شریعتی صدور موافقتنامه‌های قانونی از سوی دستگاه‌های ذیربط از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی و سازمان آب و برق استان برای اجرای این طرح را ضروری عنوان کرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در این رابطه مشکل جدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب این طرح از سوی هیات دولت، زیرساخت‌های لازم برای اجرا آن ایجاد خواهد شد، گفت: در این صورت شرایط لازم برای حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران حوزه  پتروشیمی در بخش‌های بالادستی و میان دستی این صنعت فراهم خواهد شد.

استاندار خوزستان یادآور شد: اجرای این طرح می‌تواند در توسعه اقتصادی استان و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار مناسب، تاثیرگذار باشد.

شریعتی تاکید کرد: فاز دوم طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر باعث افزایش سهم خوزستان از درآمد ناخالص ملی نیز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص جانمایی این طرح گفت: محل جدید به دلیل موقعیت استراتژیک و مناسب خود می‌تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی در صنعت پتروشیمی شود.

استفاده از گاز طبیعی از طریق خط لوله ششم سراسری، بهره گیری از پروپان وبوتان پالایشگاه گاز بید بلند، استفاده از ظرفیت مازاد خط لوله اتیلن غرب، بهره گیری از خوراک موجود در مجتمع های بالادستی و میان دستی فاز یک وهمچنین خوراک‌های قابل انتقال در میدان های نفتی و NGL ها و نیز جمع آوری گازهای همراه می‌توانند پتانسیل مناسب تامین خوراک این منطقه باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.